SE*Sessans Sibiriska katter & resten av vår familj

Alla inlägg under januari 2011

Av Marie - 19 januari 2011 10:13

   .. nej kanske inte riktigt va?   

Idag skiner solen sådär härligt som den bara kan göra denna tid på året, ett hopp tänds om att våren kan komma även i år. Trots en lång, kall och mörk vinter. Katterna passade på att sola sig lite   

 

    

Och så några bilder på min lilla "Batman" eller Batgirl   (ja ja vi hoppas väl på att hon växer i de där stora öronen snart. Men pappa Torres såg likadan ut vid samma ålder, och han är väldigt vacker Sibbe nu. Och mamma ja... hon är ju fantastiskt eller hur?!

I mattes ögon spelar det ingen roll om öronen är för stor för katten, Lizzan är vår lilla hjärtekissemisse i vilket fall.      

 

 

           

Av Marie - 18 januari 2011 09:46

... då jag fotar en del (vågar inte säga hur många bilder som finns på katterna och barnen vid det här laget)    Så hinner jag inte lägga ut alla, det skulle bli 15 inlägg om dagen    Därför kommer här några bilder på när Liris provade sin sele för allra första gången (några veckor sedan). Hon var väl inte helt övertygad om att det var en sån bra idé   

Nää matte, det här känns konstigt.. vågar jag kliva upp och gå?!

Jo det gick nog bra ändå, måste fånga musen...    

Åååå hej nu tar jag den!


Nu har jag den, matte!! Titta på mina läskiga stoora tänder   

Leo kommenterar: "Mamma, Liris och Nessa dom är rovdjur.."

Men nu ska skrotet av!! Hade glömt att jag hade den här konstiga grejen på mig. Jag blir galen, matte!!!  


Sen rörde sig musen igen, och Liris var tvungen att fortsätta "jakten"   mamma övervakar det hela på säker plats under bordet.        



     


Av Marie - 15 januari 2011 12:01

..har länge berättat om våra två små (fast tunga), vita elefanter som busar och springer runt här hemma, en favorit är att springa upp och ner i trappan (särskilt när matte ska lägga sig och sova). Dock är det en sak att se eller framför allt höra dem. En helt annan att försöka hinna med med kameran. Och inte gör det saken lättare att så fort dem hör en kamera eller att jag råkar komma i närheten så blir det lugnt och stilla, och jag har två katter som ser helt oskyldiga ut.   Vissa dagar har jag varit tveksam till om jag verkligen hör två katter, eller om det är Lizzan som härjar på för två    
 
På förmiddagen igår, när jag jobbade hade jag en Formula 1 bana runt benen. För Liris och Nessa galopperade fram och tillbaka i 180  Som vanligt lugnar dem ner sig när jag försökte dokumentera deras bus. Men denna gång gick det inte att hålla sig trots kameror... Så buset fortsatte trots att jag filmade och fotade, men då en betydligt lugnare lek.. men ni får ju en liten bild iaf att vi faktiskt har två kattungar här hemma och inte en   (tyvärr blev bilderna tagna i hallen uppe.. Renoveringen skulle ha blivit utförd i somras, men jobb kom i vägen).



Nej Liris, såhär går det till!!


Nej, mamma det är såhär man gör.   



  


  

 


Och så filmen, nu har tjejerna dragit ner till tv-rummet nere och fortsätter leken där    Åksjukevarning dock, för det var svårt filma dem och leka samtidigt.

  


  

Av Marie - 14 januari 2011 09:18

.. mitt hjärta svämmar över av stolthet och lycka.

Massor av kärlek till mina två pojkar små.  


  

  


Krama mig ofta
Krama mig ofta så blir jag glad och trygg,
låt mig känna mig älskad även om jag varit stygg.


Stå fast, ni som är vuxna, trots mina prövningar och test,
för även om jag klagar är ni ändå bäst.


Visa mig i handling vad respekt är för någonting,
lär mig se det vackra i världen runt omkring.


Tala om att jag duger just precis som jag är,
och låt mig höra ofta att jag är er väldigt kär.


Låt vårt hem vara ett ställe där tolerans och kärlek bor.
och kom ihåg att man kan leka även om man blivit stor!!!


  


Dikten är skriven av: Stina Norén


  

Av Marie - 13 januari 2011 12:17

... frågan är väl om mamma är med på noterna eller mest blir irriterad.   


Av Marie - 12 januari 2011 12:37

... dagen inlägg får bli bilder på Liris vackra mamma Nessa  som vi fått äran att ta hand om som foderkatt. Ägare är Kicki Eriksson, S* Lince´s Sibiriska katter   


Undersöker det här konstiga matte har i vasen..ckra Vilka vackra gröna ögon    (jo retstickan även kallad Lizzan kom precis in, och det syns på mamma..)


Jo även mamma gillar våra stora gröna "klösträd"      


Kattmynta är också uppskattat           

Av Marie - 9 januari 2011 15:53

skulle riva ner kulor..

fick hon höra matte  

då fick hon så bråttom..   



  

  


  

Äsch matte, vad du gnäller jag har ju gått ner nu...  


  

Och tänk att vi berömt henne och sagt att hon är jätteduktig med granen UPPE i tv-rummet nu för den har hon inte varit i på flera veckor.. tydligen glömde vi bort granen nere   



     


Av Marie - 8 januari 2011 14:06

... lillan blir stor! Tänk första gången jag träffade henne fick hon plats i en hand och var bara några dagar gammal. Nu är hon stora och busiga tjejen som gärna leker med småhussarna i full fart, favoritleken just nu är när de springer fram och tillbaka med ett långt snöre efter sig.. så roligt att jaga dem säger Liris! Där emellan sover hon helst i deras sängar. Bäst är det enl. Liris om det är fulla rummet med barn och hon får vara med och busa och få all uppmärksamhet, då spinner hon så att hon överröstar nästan alla andra ljud..



Lillan väger nu 1620 gram, korrekt mätt idag, dagen till ära. Då hon nämligen sov när jag tog vikten och därför för en gångs skull låg stilla   


Idag vankas det god middag (torsk eller köttfärs vi har inte bestämt oss än, Liris och jag   ) och såna där favoritgodisar till efterrätt   


Visst är hon vacker, våran lilltjej!? Smeknamn har hon också fått några.. Lizzan, Nellis eller så säger vi rätt och slätt Liris  


Visst är jag duktig matte och sitter helt stilla   


Börjar bli busig..

¨

Nej nu måste jag fånga den där prassliga saken!  Lizzan in action 


Såhär såg jag ut när jag var 3 veckor gammal   

Bilden när jag sitter i mattes händer har Kicki Eriksson, Lince´s tagit (Liris uppfödare).

Bild nedan, sitter hos lillhusse för första gången. Även denna bild har Kicki tagit.  

     


     


     



  

Presentation


Hej & varmt välkommen in till vårt lilla krypin. Den här bloggen var tänkt att handla om våra Sibiriska katter. Men med tiden har även den tvåbenta delen av familjen fått vara med på ett hörn :)
Välkomna in, och lämna gärna en kommentar :)

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards