SE*Sessans Sibiriska katter & resten av vår familj

Direktlänk till inlägg 8 januari 2011

Grattis Liris, 15 veckor idag (+bilder från när hon var bebis)

Av Marie - 8 januari 2011 14:06

... lillan blir stor! Tänk första gången jag träffade henne fick hon plats i en hand och var bara några dagar gammal. Nu är hon stora och busiga tjejen som gärna leker med småhussarna i full fart, favoritleken just nu är när de springer fram och tillbaka med ett långt snöre efter sig.. så roligt att jaga dem säger Liris! Där emellan sover hon helst i deras sängar. Bäst är det enl. Liris om det är fulla rummet med barn och hon får vara med och busa och få all uppmärksamhet, då spinner hon så att hon överröstar nästan alla andra ljud..



Lillan väger nu 1620 gram, korrekt mätt idag, dagen till ära. Då hon nämligen sov när jag tog vikten och därför för en gångs skull låg stilla   


Idag vankas det god middag (torsk eller köttfärs vi har inte bestämt oss än, Liris och jag   ) och såna där favoritgodisar till efterrätt   


Visst är hon vacker, våran lilltjej!? Smeknamn har hon också fått några.. Lizzan, Nellis eller så säger vi rätt och slätt Liris  


Visst är jag duktig matte och sitter helt stilla   


Börjar bli busig..

¨

Nej nu måste jag fånga den där prassliga saken!  Lizzan in action 


Såhär såg jag ut när jag var 3 veckor gammal   

Bilden när jag sitter i mattes händer har Kicki Eriksson, Lince´s tagit (Liris uppfödare).

Bild nedan, sitter hos lillhusse för första gången. Även denna bild har Kicki tagit.  

     


     


     



  

 
 
Eva

Eva

8 januari 2011 14:51

Men så liten hon var! Oj, och nu är hon stora tjejen :)
Tänk att du lyckades få dem rena?! Bra gjort ;)
Kramis

http://www.kvarnvagens.blogg.se

Marie

9 januari 2011 12:24

Mmm hon fick plats i en hand när jag träffade henne första gången.. hrm det gör hon inte nu längre ;)

Ja du det var inte så lätt, helt kritvit om tassarna är de nog inte än. Får göra ett nytt försök snart igen, de ska ställas ut 22 januari. :S Christer filmade för övrigt en stund under tvätten av Nessa, fast det är ingen munter film ;) Hon protesterar högljutt för att uttrycka det milt ;)

Kramis

 
chatrin ljung

chatrin ljung

8 januari 2011 16:01

snygg blogg, kolla in min blogg :)

http://chatrinjennyvictoria.bloggplatsen.se

 
Gunilla, S*Deltas

Gunilla, S*Deltas

9 januari 2011 00:38

Stor hon har hunnit lilla fröken bus. ;) Hela den kullen blev ju så otroligt vacker, det är en sann fröjd att läsa om dom, tur att det är några som har skaffat blogg. ;)

Marussia stackarn.... vi har så mkt snö så vi har faktiskt inte provat sätta ut lådor men även om vi gjorde det skulle hon nog strunta i dom, vår älskade lilla galning. ♥

http://www.deltassibiriskakatter.blogg.se

Marie

9 januari 2011 12:19

Jag kan bara hålla med även om jag inte är helt opartisk, men hela flodkullen är jättefin och det har varit fantastiskt roligt att få möjligheten av Kicki med familj att följa de små under hela deras uppväxt. Så det är ju jätteroligt att så många har valt att fortsätta uppdatera om de små via bloggar. :)

Ja hon har blivit stor lillan. Även om jag helst skulle vilja ge henne "stopp-å-väx" ;)

Nej det är klart att det är svårt att sätta ut lådor när det är mycket snö. Svårt det där, katter kan ju vara minst sagt envisa när de kommit på något.. Hoppas att det löser sig med Marussia snart så tjejen kan få komma ut lite :)

 
Gunilla, S*Deltas

Gunilla, S*Deltas

9 januari 2011 00:40

Just det, jag kan tyvärr inte se några filmer du lägger upp - har du någon aning om vad det kan bero på? Är det någon inställning jag behöver göra, men jag kan se andra filmer. *förvirrad*

Hoppas ni kommer till Umeå i april, vore väldigt kul att få träffas och beundra lilla prinsessan. :)

http://www.deltassibiriskakatter.blogg.se

Marie

9 januari 2011 12:14

Nu har sambon testat med hjälp av släkt olika datorer/webläsare och alla kan se filmerna. Så sambon tipsade om att du troligen har en för gammal webläsare, så du kanske måste uppdatera den? Alt något han kallar för "flash" ett tillägg till webläsaren som troligen måste finnas för att kunna se filmer på youtube.

Troligen blir det Umeå jag och sessan dyker upp i under våren, ska kolla upp det lite mer under dagen :) Återkommer med besked :)

 
Vilma

Vilma

9 januari 2011 09:23

Vilken stor tjej! Isonzo vägde igår 1824 gram.
Fina bilder♥♥♥♥♥♥

http://Isonzo.bloggplatsen.se

Marie

9 januari 2011 12:22

Tack :)

Ojdå han är en stor kille Isonzo men det är ju bra att han växer sig stor :) Isbjörnar ska ju vara stora ;)

 
Kicki

Kicki

9 januari 2011 12:54

Fina tjejen <3 Men det är väl ändå bara 15 veckor de är?...även om tiden rusar fram :-) Var tvungen att väga Cecina också och vågen stannade på 1738 så hon ligger mitt emellan alltså! Hi hi, kärt barn har många namn! Cecina går här under namnen Sesse, Sina, Sessan och Cecina så klart! Kram

http://lince.blogg.se

Marie

9 januari 2011 13:17

Hahah du rätt! 15 veckor, halkade nog på tangenterna där ;) Ska fixas till på direkten.

Ja kärt barn har många namn ;) Glömde ju en del på Liris när jag skrev igår: Sessan används flitigt, Izzie då och då. Och Christer envisas med att kalla henne för "Lirran" inte när han ropar på henne men när han pratar om henne.. :S

Nessa går rätt och slätt under namnet Nessa, eller sessan. Leo säger Nessis till Nessa, vilket är lite roligt med tanke på att det är så bloggen heter men det tror jag inte han har så bra koll på. ;)

Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 21 oktober 2020 15:00

Nadina, Makar, Pavlina & Dunya. Önskar gammelmatte med familj!  Nosgosar i massor! Från vänster Makar, Nadina, bakom henne Pavlina och Dunya längst till höger                En speciell hälsning till vårt älskade blåbär, som lever livet...

Av Marie - 22 september 2020 20:15

Nadezdha har ett normalt och fint hjärta ua samt är frisk med normala njurar. Hon skötte sig perfekt under undersökningen och vi firar med lite nya bilder.          ...

Av Marie - 19 juli 2020 15:15

Nosgosar från gammelmatte med familj!    9 veckor gamla på bilden.    Och små sötnosar 5 veckor gamla.    ...

Av Marie - 8 juli 2020 16:43

Stort grattis Molte, Aronia, Zemene, Málna (Bob) & Kupina! Hurra hurra hurra! Nosgosar från oss!      Aronia      Fina gospojken Molte        Vackra Kupina (Ina)         Málna (Bob)        Samt fröken Zemene      ...

Av Marie - 4 juli 2020 16:45


Det är även gammelmattes födelsedag, men den är inte lika viktig att fira längre    Hipp hipp hurra sötnosar! Hoppas ni får en underbar dag och gammelmatte tar gärna emot lite nya bilder på er      ...

Presentation


Hej & varmt välkommen in till vårt lilla krypin. Den här bloggen var tänkt att handla om våra Sibiriska katter. Men med tiden har även den tvåbenta delen av familjen fått vara med på ett hörn :)
Välkomna in, och lämna gärna en kommentar :)

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards