SE*Sessans Sibiriska katter & resten av vår familj

Alla inlägg under december 2010

Av Marie - 31 december 2010 14:56

.. bjuder på en film till det är ju ändå nyårsafton   


Av Marie - 31 december 2010 11:44

och mamma Nessa i fotöljen. Filmen är från 25/12   

Av Marie - 30 december 2010 11:31

Nu har jag äntligen kommit mig för att börja ladda in lite filmer, eller ja en film iaf   Denna film filmades 19/12 när vi haft Liris och Nessa hos oss en dag.   

Av Marie - 29 december 2010 13:47

I förrgår kväll sprang barnen runt och lekte. Som vanligt är man tråkig mamma och säger åt dem: spring inte omkring för rätt som det är råkar någon ut för en olycka!


Hann knappt säga det förrän Leo ramlar på en Lego (Duplo) bit och får ett avtryck i pannan. Nu gick det förhållandevis bra, han blev inte trött eller dåsig efteråt men hade av förklariga skäl huvudvärk. Han fick vara vaken några timmar extra på kvällen för att säkerställa att han inte fått hjärnskakning. Nu har alltså lillkillen ett Legoavtryck i pannan..   

Av Marie - 28 december 2010 16:44

Igår när det inte var allt för kallt och husse skottade av taken och barnen lekte i snöhögarna, passade vi på att gå ut en sväng Liris och jag.  


Liris berättelse:


Fy det var något vitt och iskallt på marken, och det flög även sånt konstigt i lulften.. jag började frysa nästan på en gång  Och det var ganska läskigt, luktade annorlunda och stora brummande saker som åkte förbi ganska nära och lät väldigt konstigt.   Sen var det en stor gul brummande sak som det rök ur (matte översätter till traktor) som såklart började köra precis bredvid huset strax efter att vi kom ut.  

 

Men det var ganska spännande också, även om jag en gång var tvungen att klättra upp på mattes axel där jag tyckte det kändes tryggast när den gula saken kom riktigt nääääära... Vi var ute en liten stund bara för matte tyckte att jag såg ut att bli kall.

(hrm husse fångade visst min bakdel på bild bara...)      

Mattes rygg känns trygg när det "gula monstret" kommer. Småhussarna lekte på som ingenting, så kanske var monstret inte så farligt ändå. En stund senare gick jag runt lite igen.

 

 

          

 Första minuten ute... liiite skeptisk, men efter en liten stund bestämmer jag mig för att utforska lite. Husse filmade en stund när jag var ute och spatserade runt    Och matte tog de flesta bilderna, även om jag undrade varför den där svarta klickande grejer var tvungen att vara uppe i nosen på mig när jag hade så mycket annat att titta på.

Bläää gula monstret kommer och tar oss matte!!!

 

Jag tyckte iaf att det var ganska spännande igår för idag när jag inte fått gått ut alls har jag sprungit till dörren så fort någon har rört den så lite kul och spännande tyckte jag allt att det var.   

Av Marie - 26 december 2010 13:17

Eftersom hela familjen (med undantag av de fyrfotade medlemarna) varit sjuka denna vecka så kommer här lite bilder från julafton, bättre sent än aldrig   


På julaftons förmiddagen efter att pojkarna badat (ja en av dem har inte fått på sig byxorna än   )


Nu är det snart dags för Kalle Anka & hans vänner :)


Liris är spänd och väntar otåligt också såklart   Lockar fram henne från julgranen för femtioelfte gången med en vippa...


Sådär ja.. sen gjorde hon en störtdykning in igen 5 sekunder senare men det är ju en helt annan historia   

 

Nessa är trött   


Killarna myser med farmor


Poserar fint med mamma   (nja Noel gör sin "märkliga" fotograferingsgrimas..  



Några få bilder blev det från julklappsöppningen, fotograferna = mamma & pappa börjar bli sjuka..  

    

                       

Av Marie - 24 december 2010 21:52


  


Hela familjen är tyvärr mer eller mindre sjuka..

Men vi hoppas att alla andra fått en mysig julafton.     

Av Marie - 23 december 2010 09:55

Igår sov sessorna nästan hela dagen, men på kvällen blev det desto mer fart..   T o m. Nessa blev riktigt busig och sprang runt, lekte med Liris och attackerade leksaker! Full fart med andra ord. När jag lagt mig på kvällen, hörde jag tydliga dunsar i golvet. Och granen ser lite annorlunda ut imorse   

  

 

       

     

Presentation


Hej & varmt välkommen in till vårt lilla krypin. Den här bloggen var tänkt att handla om våra Sibiriska katter. Men med tiden har även den tvåbenta delen av familjen fått vara med på ett hörn :)
Välkomna in, och lämna gärna en kommentar :)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
December 2010 >>>

Kategorier

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Min gästbok


Skapa flashcards