SE*Sessans Sibiriska katter & resten av vår familj

Alla inlägg under april 2011

Av Marie - 29 april 2011 12:19

... men visst har det hänt mycket med barnen. Vart har mina småkillar tagit vägen?!   

Bilder från sommaren 2008, ute vid havet.

Gå dit istället Noel, säger pappa och farfar (Noel har en annan mening i frågan..  )

Leo leker där han får leka i en vattenpöl istället för havet.

Busunge  

Bildtext känns överflödig här..   


   Syskonkärlek (eller är Noel väldigt hungrig!?   )

Mammas lilla Leo  

Noel sitter i vagnen och "plumpar" framför huset hos tant Anna-Britta.

Ingemar och Noel är lite oense i om det verkligen ska vara småstenar i vattentunnan eller inte   

Mina gosungar (Noel är 1 år och 8 mån, Leo är 4,5 år).     


     



        

Av Marie - 27 april 2011 13:45

.. så var vi äntligen färdiga med att näta in balkongen. Med en hel del huvudbry, och ändringar i planen. Så har vi ändå till slut fått till det så bra som bara två med "snickar-tummen" mitt i handen kan åstakomma   


TUSEN TACK till världens bästa sambo som hjälpt mig med detta projekt     

Tanken är sen då att vi ska montera in en kattlucka i balkongendörren så att tjejerna får helt fri tillgång till balkongen. Under sommaren ska vi även förhoppningsvis hinna göra en kattgård ute, så att de får känna gräs under tassarna.   

Först ut, Nessa njuter av den friska luften och utsikten.

Liris trivs lika bra som mamma gör.

     

Har ställt ut en av klösmöblerna provisoriskt Ska bygga några hyllor, och regntåligare lösning när tiden räcker till.

 Konstigt.. men härligt matte  

Nessa poserar fint  

Liris vill inte vara sämre  

Katterna verkar överlyckliga, och efter att tjejerna fått vara uten en stund sent igårkväll så kom Nessa och gosade väldigt mycket och verkade säga "tack tack matte och husse, det här var fantastiskt!"    Liris har nästan "bott" där ute sen jag öppnande

imorse.


Nu har Liris och Nessa 12 kvm balkong att race runt på också, kan rapportera att de prov"kört" banan redan  




Liris väntar, och tittar ut (något båda tjejerna gjort många timmar varje dag de senaste dagarna)  

Stommen klar, såhär såg det ut i söndagskväll  


Börjat näta in

sidan..

 


Vy utifrån.. 

Taket innätat och klart  


Första takbalken är på väg upp...

Så var det klart, och tjejerna får gå ut en snabb sväng igår kväll (ja de är inte vita, två små vita damer var i garaget häromdagen och "hjälpte" till att leta skruv). 

Nessa sitter och funderar...

               

  

Av Marie - 26 april 2011 11:17

.. på att balkongen blir klar. Hon och Nessa har tillbringat många timmar i hallen denna helgen och övervakat vårat arbete   

Nej matte, gå inte!!! Gosa med mig nu!   


       

Av Marie - 21 april 2011 21:36

....   

Förutom det så har vi även letat efter påskäggen som Påskharen varit hit med. Blev en spännande "skattjakt" som gick genom hela huset.

En nyduschad Nessa, och ja hon är inte på bra humör       

Skönt att få allt gjort och bli ledig imorgon för då ska jag bara mysa med min fantastiska familj.   


Av Marie - 20 april 2011 19:01

... sötsuget jag nästan aldrig känner dök plötsligt upp. Så därför fick det bli en liten kaka medans jag lagade maten   

Kakan är gjord enl. barnens önskemål, mycket choklad  och inte så många "ränder".  

Pojkarna fick såklart äta ur bunken med kaksmet efter middagen.

 

     

Av Marie - 20 april 2011 14:12

För en tid sedan deltog jag en tävling hos Tre katters blogg där vinsten var en produkt från Cat it Sense serien.


En stilig Main Coon kille vid namn Hajen (S* Coppermine´s Sumuraj) drog vinnaren, och det blev jag/vi   

 


Igår kom produkten hem Cat It Sense, massagecenter (produkten längst till vänster), har inte hunnit montera den än. Men den ska testköras ikväll hälsar Liris & Nessa   

 




 
 

Av Marie - 16 april 2011 14:24

Förra fredagen när vi åkte till Umeå för att vara med på Björkstakattens utställning. Då hann vi även med att besöka några uppfödare och träffa deras sötnosar. Här kommer bilderna från Gunillas vackra "Änglakullen" 6,5 vecka gamla.   

Söta Galgaliel som tittar in i kameran, i bakgrunden syns Anael. Kattungen till vänster är jag lite osäker på men jag tror det är Michael.

Raphael   

Oemotståndligt söta eller hur!?   Raphael till vänster, sussar mot brorsan Michael.

  Raphael igen...    


 

Vackra mamma, Marussia övervakar de små. Kolla in ögonfärgen!       Michael, bredvid honom till vänster Shekinah. Bakom ligger Raphael och Galgaliel (tror jag). Rätta mig gärna Gunilla om jag är ute och cyklar   

Charmiga Dolce, som vid förlossningen fick en skada, halvsidig ansiktsförlamning. Men charmigare katt går nog inte att träffa på, hon är helt fantastisk!    

Galgaliel igen, hon är otroligt fin!!    

Myser hos mamma, Marussia     Otroligt söta Galgaliel     Raphael undrar varför jag ligger på golvet.. fångade även vad Kicki pysslade på med. Förlåt Gunilla, hoppas du fick ut lite av besöket också.. om inte annat se oss kräla runt på golvet med kamerorna kan ju ha varit roligt    

Vackra Anael, som charmade lite extra då han låg i mitt knä en stund.   

 

Fakta om kullen.

Pojkarna först:

Raphael ns 09 24

Anael ns 24

Michael n 24


 Flickorna heter:

Shekinah f 23

Galgaliel f 09 23


Alla fem är söta som socker såklart! Dessutom väldigt trevliga och sociala bebisar, som gärna var så nära kameralinsen att de flesta bilder jag tog är ngt oskarpa   



       


  



Av Marie - 15 april 2011 13:20

förra fredagen när vi åkte upp för att delta i Björkstakattens kattuställning, passade vi även på att hälsa på några vänner som hade kattungar. Först ut blev Carina ägare till S* Fairlines Sibiriska katter.


Vi fick äran att träffa de tre små röda indianerna, som visade sig vara tjejer. Bebisarnas pappa heter S*Siberietass Bellman mer information om denna ståtliga herre finns här: S* Siberietass  Söta som socker är de, och deras fina mamma S*Isrosens Prinsessan My och matte Carina var roligt att träffa. Samt de övriga två sibbepojkarna i familjen ståtliga S*Tallkattens Zotik och S*Salikons Labbas "Zummit" så underbara killar!  


Tusen tack till Carina som lät oss komma och hälsa på och gosa med hennes ljuvliga katter.

Oemotståndligt söt!   

 

Pojkar eller flickor, silver eller inte. Visade sig vara 3 röda flickor, två har silver. Härligt för Carina som önskade spara en liten tjej från denna kull. Grattis    

Bebisarna har fått namn efter indianer.

Cheyenne är den röda tjejen (rätta mig nu om jag har fel).

Cherokee är flickan som är mest framåt, och klättrade ur bolådan flera ggr när vi var där, även hon är röd/silver.
Shawnnee röd/silver

     

Brukar ofta kika in till Carinas hemsida och beundrat hennes vackra katter. Denna röda herre charmade mig totalt, verkligen kärlek vid första ögonkastet. Vilket charmtroll, Zummit är!   

 

Zummit igen, kolla in hans svans!  

Zotik underbart vacker silverherre, med underbara gröna ögon     My med gammelmatte Ingrid, som hon föddes hos.  

Zummit igen.. Vackra prinsessan My, vilken otroligt vacker färg hon har. Dessutom supergosig och social, trots att vi lyfte och grejade med hennes bebisar. Hon är en sån fin tjej            

Presentation


Hej & varmt välkommen in till vårt lilla krypin. Den här bloggen var tänkt att handla om våra Sibiriska katter. Men med tiden har även den tvåbenta delen av familjen fått vara med på ett hörn :)
Välkomna in, och lämna gärna en kommentar :)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Kategorier

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards