SE*Sessans Sibiriska katter & resten av vår familj

Alla inlägg under januari 2018

Av Marie - 29 januari 2018 12:17

till vänster Benji (lägger sig sedan mellan mammas framtassar) och till höger Iona. Mamma pinkar Mateo och Kalani ligger och tuttar. Mer information finns på vår hemsida.

Av Marie - 22 januari 2018 12:14

filmer från kvällsmyset igår när matte klippte våra klor (därav vita prickar på mattes byxor). Matte försökte filma våra tassar men med manuellt objektiv blev det svårt.   




Av Marie - 19 januari 2018 16:00

Vår goa Poker-pojk på födelsedagen, 3 år gammal och njuter nu av livet som pensionär. I dagarna föddes de sista bebisarna, och vi är så glada över att han hann få några kullar då det var tufft att hålla honom fertil sista tiden. Klicka här för att se Jokers bebisar hos oss. Grattis vår goa kille! 

 

Selen på, det är dags att gå promenad. 


 

Det är svårt att tro att det är samma katt som vi hämtade hem, men han är en riktigt tuff kille numera.   

 

Ute på promenad med matte och lillhusse och trots att det var längesen han var ute i koppel och sele så var han väldigt duktig. 

 

Nyblivna pappan firar med en kattmynta cigarr, eller nja matte hade inga cigarrer utan det blev en kattmyntabanan istället   


 




 


Av Marie - 16 januari 2018 11:45

5 veckor gamla och fullt med spring i de små benen! All vakentid går åt att utforska saker och sin omgivning. De "tjatar" på matte att få följa med ut ur kattungerummet, men matte säger att vi måste vara lite duktigare på att hitta tillbaka till våra toalådor först. Vi är redan så duktiga, så det blir nog alldeles snart nu   

Hej, matte nu är vi på språng!  

Eller jag kan sitta stilla om du vill ta en bild till  

 

Fina, busiga och goa gubben, "Happy"   

   

Bella Notte, säger: "matte jag försöker sova, och har inte ens fixat frisyren..!" sluta fota!   

 

Pojkarna sover kvällen hos matte.   Hela kullen älskar att vara nära och flera timmar av dagen ser det ut såhär. 

 

Ska jag visa er en brottningsmatch? 

 

Vem vinner, jag vet faktiskt inte!   


Usch vad jobbigt det där var, nu ska jag sova en stund hos matte.   

 

Eller husse.. som visar sitt magiska handlag med "flygande kattungar"   

  

Sist och inte minst utan störst.. Noel (Noelle) lillhusses favorit och namne   

 

Jag kommer matte! Alltid först upp i famnen, älskar att sova i knä och gos kan jag inte få nog av! Men jag är inte så förtjust i att bli fasthållen och bäras omkring på, jag är storkillen nu kan gå själv.

 

Trött liten kille..   

 

Lillhusse med sin namne   


 

Presentation


Hej & varmt välkommen in till vårt lilla krypin. Den här bloggen var tänkt att handla om våra Sibiriska katter. Men med tiden har även den tvåbenta delen av familjen fått vara med på ett hörn :)
Välkomna in, och lämna gärna en kommentar :)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Kategorier

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Min gästbok


Skapa flashcards