SE*Sessans Sibiriska katter & resten av vår familj

Alla inlägg under juni 2017

Av Marie - 29 juni 2017 16:30

I dagarna har Thyson fyllt år, CH S*Zimas Thyson var vår delägda avelshane som bor hos tidigare fodervärdarna Malin och Sven-Olof. Thyson är pappa till vår Klassiker-kull med Liris.

Matte och jag har varit och HCM-testat Thyson för tredje gången idag, han skötte sig så bra och har ett fint friskt  

Stort tack till matte och husse för att ni ställde upp och kom med Thyson så jag fick det här testet utfört. 

 


 

Av Marie - 27 juni 2017 10:53

Matte säger att vi är stora nog nu att följa med på nya äventyr i något hon säger "kattgården" vi tycker det är både spännande och lite läskigt åtminstone i början. Men har nu efter att ha varit ute några gånger, börjat inse att det är väldigt roligt och spännande! 

Först ut tuffingen Juma!     

Vad är det här för något konstigt?!

  

Åh härligt med utsikt!! Måste klättra vidare   

 

Hrm.. hur vänder man egentligen?!

 

Okej nere på marknivå igen, skönt att vila igen sig i transportburen. 

  

Blixtsnabba fröken Singha är nästa på tur! Här gäller det att vara snabb med avtryckarfingret och hon är helt klart snabbare än både matte och kameran!   
 

Svansen rakt upp, nya äventyr är roligt och allt måste utforskas! 

 

Vad är det där uppe, kan jag klättra där..? 

 

Bima måste likt Bima-sätt alltid fundera en liten stund först, men sedan kommer han igång och sprang så fort att det var nästintill omöjligt att fånga honom på några bilder alls. Kattgården är såååå rolig!    

 

  


 

Vet inte riktigt vad den här saken är bra för... 

 

Det kittlar under tassarna, matte... 

 Hrm.. ska vi våga oss ut.. 

  

Söta Boonaya på äventyr..   

Är jag duktig nu, matte? 

 

Oj vad jag kan klättra fort! 

  


Nja jag tror jag sätter mig i transportburen igen, Boonaya och Dumai ser skeptiskt på mamma som äter gräs   

 

Sist men inte minst... fina Dumai även han är lite mer skeptisk än så länge.. men vi gör utflykter då och då. Mamma älskar kattgårdarna och blir väldigt glad när hon får komma ut. 

 

Det gröna är konstigt.. men att klättra i träd går bra   

Nja jag är nog lite skeptisk ändå vad det här ska vara bra för.. Jag kan ju inte sitta i trädet hela tiden. Matte lyft ner mig, tack!  



Av Marie - 9 juni 2017 12:23

Nu går utvecklingen i rasande fart, alla utom 3:an har börjat provsmaka på annan mat än mammas, de dricker vatten och har börjat vänja sig vid att använda toan. Lekarna går allt vildare till och idag har vi haft några rymlingar som tagit sig upp i sängen över avspärrningen   Temat är bestämt sedan långt innan kullen föddes, efter att jag tänkt om håller vi fortfarande på att känna efter vilket namn som passar till vilken katt. Men ha tålamod så kommer namnen inom kort. 

Presentation


Hej & varmt välkommen in till vårt lilla krypin. Den här bloggen var tänkt att handla om våra Sibiriska katter. Men med tiden har även den tvåbenta delen av familjen fått vara med på ett hörn :)
Välkomna in, och lämna gärna en kommentar :)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Kategorier

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Min gästbok


Skapa flashcards