SE*Sessans Sibiriska katter & resten av vår familj

Direktlänk till inlägg 9 januari 2011

Katt´n satt i granen....

Av Marie - 9 januari 2011 15:53

skulle riva ner kulor..

fick hon höra matte  

då fick hon så bråttom..   



  

  


  

Äsch matte, vad du gnäller jag har ju gått ner nu...  


  

Och tänk att vi berömt henne och sagt att hon är jätteduktig med granen UPPE i tv-rummet nu för den har hon inte varit i på flera veckor.. tydligen glömde vi bort granen nere   



     


 
 
Kicki

Kicki

9 januari 2011 20:29

Ha ha ha!! Men allvarligt Marie!!! Har ni TVÅ julgranar??? Okej att jag fattat att ni gillar julen men ändå! Jag har en gran för att jag MÅSTE och den ryker så snabbt jag bara får.... ;-) Men det är bra att du tänker på katterna, och att de ska få leka i extra klösträd krin jul!! Kram

http://lince.blogg.se

Marie

10 januari 2011 22:39

Hihi nja räknar vi stora granar har vi "bara" två. Räknar vi med de små, så har vi tre till ;)

Men visst är det som extra klösträd granarna är till för i vårt hem i år. Allt för våra tisse missar vet du ju ;)

 
Lotta

Lotta

10 januari 2011 18:40

Helt underbart...nu är friden över när katterna flyttat in ;-)

http://clarellis-sibbar.bloggplatsen.se

Marie

10 januari 2011 22:41

Du ska tro att jag får motion, nu har jag ju lärt mig.. är Liris och Nessa "lugna" och jag inte hör dem här uppe. Så behöver ju faktiskt inte betyda att dom och speciellet den lilla vita "faran" inte är nere och klättrar i sitt ljus- och glitterprytta "klätterträd". ;) Så nu har dom fått matte att springa upp och ner för att kolla vad dom gör. Men det kan jag väl behöva, lite extra trappträning ;)

 
Gunilla, S*Deltas

Gunilla, S*Deltas

10 januari 2011 20:25

Här har julgranen fått stå orörd länge - ända tills det var dags att plocka ner den. ;) Men ingen av våra katter har varit lika busig som Liris. ;)

http://www.deltassibiriskakatter.blogg.se

Marie

10 januari 2011 22:44

Duktiga "tisse missar" du har, kanske skulle behöva visa dem hur det är meningen att klösträd, eller jag menar julgranar ska användas ;)

Plockar ni alltså ner granarna före tjugondaknut?! Nej men usch och fy.. här "jular" vi så länge som det bara går ;))

 
Margita

Margita

10 januari 2011 22:10

Hahaha - underbara bilder!! :)
Jag är lite imponerad av att granen står upprätt ändå...hihi :)

http://sengas.bloggplatsen.se

Marie

10 januari 2011 22:42

Tror att jag hann filma, ska kolla imorgon :) Den skakar rejält när hon klättrar upp och ner, och fram och tillbaka :) Man måste ju komma i rätt position för att kunna ligga och sova i granen, inte det lättaste kan jag och Liris lova ;)

 
Monica

Monica

11 januari 2011 00:17

Nu skäms jag... Femöringen har trillat ner nu och jag har helt enkelt trott att det är en annan Marie som har kommenterat på min blogg. :) En Marie som jag redan har länkat till.

Så det är här vackra Nessa bor! Nu förstår jag. :) Ska genast lägga in en länk hit på min blogg.

http://www.monicap.se

Marie

11 januari 2011 11:29

Hej Monica,
Ingen fara, det är ju en del "Marie:or" som har sibbar som jag förstått det..

Ja vi fick äran av Kicki att ta hand om hennes vackra snöprincessa också, vilket vi är väldigt stolta och glada för. ♥♥

Roligt att du länkar till oss :)

 
Ingrid N.

Ingrid N.

11 januari 2011 09:50

Dom vita prinsessorna är härliga. Trevligt med lekfulla katter och förstående ägare.Ha ett bra 2011 önskar Pos matte Ingrid. Vi ses på utställningen om knappt 2 veckor.
http://isrosens-bilder.blogspot.com

http://www.isrosen.se

Marie

11 januari 2011 11:31

Tack Po:s matte :) Blir roligt att träffa Po-pojken och fler av dina fina sibbar på utställningen.

Det är väl dags för en ny SäSK-träff snart också, de är ju riktigt trevliga :)

 
Emil

Emil

21 mars 2011 16:54

Jag har snickrat ihop en liten kattwidget till bloggplatsen som gör att man får en ny bild på en katt varje dag i sin meny. Du kan kolla på min blogg hur det ser ut och det vore jättekul om du ville prova att använda den och kanske blogga om den :)

Tack på förhand
Emil

http://bilder-pa-katter.bloggplatsen.se

Marie

22 mars 2011 10:32

Tack Emil för ditt inlägg. Ska kika på det där och återkommer till dig.
Med vänlig hälsning
Marie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 21 oktober 2020 15:00

Nadina, Makar, Pavlina & Dunya. Önskar gammelmatte med familj!  Nosgosar i massor! Från vänster Makar, Nadina, bakom henne Pavlina och Dunya längst till höger                En speciell hälsning till vårt älskade blåbär, som lever livet...

Av Marie - 22 september 2020 20:15

Nadezdha har ett normalt och fint hjärta ua samt är frisk med normala njurar. Hon skötte sig perfekt under undersökningen och vi firar med lite nya bilder.          ...

Av Marie - 19 juli 2020 15:15

Nosgosar från gammelmatte med familj!    9 veckor gamla på bilden.    Och små sötnosar 5 veckor gamla.    ...

Av Marie - 8 juli 2020 16:43

Stort grattis Molte, Aronia, Zemene, Málna (Bob) & Kupina! Hurra hurra hurra! Nosgosar från oss!      Aronia      Fina gospojken Molte        Vackra Kupina (Ina)         Málna (Bob)        Samt fröken Zemene      ...

Av Marie - 4 juli 2020 16:45


Det är även gammelmattes födelsedag, men den är inte lika viktig att fira längre    Hipp hipp hurra sötnosar! Hoppas ni får en underbar dag och gammelmatte tar gärna emot lite nya bilder på er      ...

Presentation


Hej & varmt välkommen in till vårt lilla krypin. Den här bloggen var tänkt att handla om våra Sibiriska katter. Men med tiden har även den tvåbenta delen av familjen fått vara med på ett hörn :)
Välkomna in, och lämna gärna en kommentar :)

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards