SE*Sessans Sibiriska katter & resten av vår familj

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2012

Årets troligen sämsta kullbild

Av Marie - 25 augusti 2012 16:00

Det här är nog den mest misslyckade kullbilden jag lyckats med utan att ens inse att det faktiskt var en "kullbild"   

Längst fram är Kiwa, bredvid henne Twister, Cornetto och Magnum sitter på vågen, Nizza ligger längst till vänster på bilden. Calippo sitter på fällen framför, och längst bak syns Piggelin som försöker ta sig ur lådan :)


Hrm ja jag ligger som synes lite efter i bloggandet. Det här är 4-veckors bilderna på gänget, 5-veckors bilderna kommer på måndag då jag är bortrest i helgen.

Först ut Magnum Classic   Ledig fortfarande, gärna till avel om rätt uppfödare hör av sig.

Vacker pojke   

Vackra isbjörnen Twister som blir Umeå-bo och får en sibbekompis att busa med   



Vår lilla kämpe, Piggelin kommer att flytta till Älandsbro.



Stiliga Cornetto får troligen en "blomma" till bror, och blir boende här i stan   


Busiga Kiwa blir också stadsbo, och får en härlig familj med två småhussar att busa med   Och psst. ni lär få fullt upp med fröken bus   

Busig som inget annat, men så otroligt söt att hon smälter mitt hjärta varje gång jag tittar på henne    

Först ut att bada förra helgen var Cornetto som råkat ut för lite toatrassel. Han var som han alltid är lugnet själv, och att bada för första gången var väl inget att pipa över för en stor, lugn och trygg isbjörn. Han var helt otroligt duktig hela tiden!   

Numera är det lite rörigt runt vägningen på kvällen, ofta får jag både en och tre kattungar på vågen samtidigt.   

 




 
 
Ingen bild

Sarah

27 augusti 2012 09:50

Jasså lilltjejen har börjat visa bustakterna :-) Tja vad ska man säga, då lär hon trivas bra hos oss för här finns det mycket bus i killarna (både små som stora). Jag får väl lite på att killarna busar med henne så kan jag ta över och mysa! Ska bli jättekul att komma och hälsa på igen! Ses snart!

 
Gunilla, S*Deltas

Gunilla, S*Deltas

27 augusti 2012 13:53

Ha ha, vilken härlig kullbild. ;)

Det där med att väga katterna eller att rensa toalådorna, man brukar få sällskap av flera kattungar då. ;)

Oj, vilken snygg kille ni har hittat!! ♥♥♥

Tack för i helgen! *kram*

http://www.deltaskatter.nu

 
Eva

Eva

27 augusti 2012 22:46

Men vilken charmig kullbild! =D
Och lite roligt att få se att det inte alltid är helt perfekta bilder :)
Kramis

http://www.evislillablogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Viktoria

29 augusti 2012 15:29

Tycker att du och Kicki gjorde ett stort misstag med den här kullen. Jag trodde att alla kattungar skulle ha Italienska namn inte heta t.ex "Piggelin"!
Ni har döpt ras katter till skabbiga bondkatt namn!

 
Lärare

Lärare

29 augusti 2012 16:33

Bästa Viktoria.

Det heter raskatter och bondkattsnamn, inte ras katter resp. bondkatt namn.

"I dagens samhälle kommunicerar vi mestadels i skrift. Skriver du som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en."
Klok man

http://www.svenskaakademien.se

 
Marie

Marie

29 augusti 2012 17:17

Till Viktoria:
Okej låt oss bena ut det här lite. Kicki har svarat dig i sin blogg, men uppenbarligen har du inte läst där. Eller så insåg du möjligen ditt fatala misstag och tänkte att du skulle åtminstone skriva inlägget i RÄTT blogg vad vet jag.

Kicki dvs S*Lince´s uppfödning har som du helt rätt påpekar Italienskt-tema. SE*Sessans som min uppfödning heter, väljer vi tema på själva. Och vi har inget Italienskt tema eller fast tema för den delen. Utan våra teman kommer att variera allt efter humör och antalet kattungar :)

Namnen på kattungarna tycker jag och många med mig är vackra. Mina barn fick förtroendet att välja namn och tema till VÅR första kull. De är 5 resp. 8 år gamla och de tycker precis som jag att de valt jättefina namn för våra underbara glassar. <3

Raskatt eller huskatt, i mina ögon är alla katter underbara djur och förtjänar kärlek och omsorg i sina familjer oavsett ursprung. Kärleken till ens katt och så tillika familjemedlem bedöms knappast efter namnet som uppfödaren har gett den. Och om nu namnet skulle ha en sån stor betydelse, så är det väl roligt att vi valt namn som ALLA kan uttala och vet vad det är för något :)

Det är tråkigt att du väljer att skriva en sån här kommentar utan att ge dig tillkänna med en epost-adress åtminstone. Har du fler åsikter om hur vi väljer namn till våra katter får du gärna höra av dig igen.

Hälsningar
Marie
SE*Sessan´s Sibiriska katter

http://blogg.sessans.com

 
Ingrid N.

Ingrid N.

29 augusti 2012 20:08

Jättefina kattungar. Alla med egen personlighet och med fina namn.
Ingrid.

http://www.isrosen.se

 
Margita

Margita

4 september 2012 10:49

men....:( "skabbiga bondkatt namn"....hmm...enligt mig är alla katter KATTER, vad de än må heta eller vad de nu har för ras!!! Älskar glass-kullen, fina namn också för den delen! <3

http://sengas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 21 oktober 2020 15:00

Nadina, Makar, Pavlina & Dunya. Önskar gammelmatte med familj!  Nosgosar i massor! Från vänster Makar, Nadina, bakom henne Pavlina och Dunya längst till höger                En speciell hälsning till vårt älskade blåbär, som lever livet...

Av Marie - 22 september 2020 20:15

Nadezdha har ett normalt och fint hjärta ua samt är frisk med normala njurar. Hon skötte sig perfekt under undersökningen och vi firar med lite nya bilder.          ...

Av Marie - 19 juli 2020 15:15

Nosgosar från gammelmatte med familj!    9 veckor gamla på bilden.    Och små sötnosar 5 veckor gamla.    ...

Av Marie - 8 juli 2020 16:43

Stort grattis Molte, Aronia, Zemene, Málna (Bob) & Kupina! Hurra hurra hurra! Nosgosar från oss!      Aronia      Fina gospojken Molte        Vackra Kupina (Ina)         Málna (Bob)        Samt fröken Zemene      ...

Av Marie - 4 juli 2020 16:45


Det är även gammelmattes födelsedag, men den är inte lika viktig att fira längre    Hipp hipp hurra sötnosar! Hoppas ni får en underbar dag och gammelmatte tar gärna emot lite nya bilder på er      ...

Presentation


Hej & varmt välkommen in till vårt lilla krypin. Den här bloggen var tänkt att handla om våra Sibiriska katter. Men med tiden har även den tvåbenta delen av familjen fått vara med på ett hörn :)
Välkomna in, och lämna gärna en kommentar :)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Kategorier

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards