SE*Sessans Sibiriska katter & resten av vår familj

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2011

Stamnamnet är klart, nu med banner.

Av Marie - 2 oktober 2011 10:30

Och det blev...


*trumvirrvel*


SE* Sessan´s Sibiriska katter

 

Passande med tanke på att jag alltid ropar "sessorna" el. "sessan" när jag ropar på katterna.   

Har denna vecka påbörjat att göra en hemsida, men allt har varit kaos hela veckan så jag har haft svårt att hinna med mig. Ni som varit observanta har sett att "nessis" försvunnit i från adressfältet och ersatts med "zessans". Sessans med S var tyvärr upptaget, och innan jag försöker mig på ett nytt försök vill jag grubbla lite.


Adressen till hemsidan finns här, www.sessans.com och ni är välkomna att kika in   

Banner är fixat, gästboken kommer inom kort   

    

 
 
Gunilla, S*Deltas

Gunilla, S*Deltas

2 oktober 2011 11:40

Grattis till stamnamnet!! :) Så kul, ännu ett steg mot att bli uppfödare. :) *kram*

http://www.deltaskatter.nu

 
Gunilla, S*Deltas

Gunilla, S*Deltas

2 oktober 2011 11:41

Så går det när man har bråttom.... Vilket passande stamnamn, enkelt, lätt att komma ihåg o uttala. :) *kram*

http://www.deltaskatter.nu

Marie

2 oktober 2011 22:38

Tusen tack! Inte mitt förstahandsval men Sessans blir bra, de är ju mina sessor :)

Kram

 
Eva

Eva

2 oktober 2011 12:38

Vilken fin hemsida du har gjort! :)
Kramis

http://www.evislillablogg.bloggplatsen.se

Marie

2 oktober 2011 22:20

Tack gumman.
Kram

 
Margita

Margita

2 oktober 2011 16:45

Här har det hänt en del må man säga! Ja, jag har läst men inte "orkat" kommentera förrän nu ;)
STORT GRATTIS till stamnamnet, ett mycket passande namn! Lycka till med uppfödningen, nu väntar något fantastiskt roligt! :)
Att föda upp katter är bland det bästa jag gjort, hoppas ni också kommer att tycka det! :)

http://sengas.bloggplatsen.se

Marie

2 oktober 2011 22:37

Tack snälla, Margita. Nej ibland räcker inte tider och orken till, jag vet!

Låter som vi har en spännande tid framöver att se fram emot, imorgon hoppas vi kunna se "hallontuttar" på Nessa :) Rapporter följer :D

 
Lena

Lena

2 oktober 2011 20:32

Grattis till det fina stamnamnet,
OCH den fina hemsidan.
Nu önskar jag lycka till med framtiden
och kommande sibbar med det fina och lite
kungliga "förnamnet"

Kram från Lena och sibbarna i Kåge

http://miramilaia.se

Marie

2 oktober 2011 22:20

Tusen tack Lena! Hemsidan är sagt inte klar än, men en bit på väg iaf :D Blev inte mitt förstahandsval på namn men med facit i hand blev det ett passande namn. Då jag kallar katterna för "Sessorna" eller "Sessan" här hemma :)

Kram


 
Lotta

Lotta

2 oktober 2011 21:09

Grattis till stamnamnet!
Har du kollat om sessans.se är ledigt?

http://clarellis-sibbar.bloggplatsen.se

Marie

2 oktober 2011 22:15

Tack Lotta. :)
Ja tyvärr!!! sessans.se var ett konditori eller liknande :(

Vi är nysshemkommen från Borlänge, har varit på uställningen i helgen. Så nu känner jag mig trött.

Ha det gott
Kram

 
Monica

Monica

3 oktober 2011 18:34

Tack för i helgen och Grattis till stamnamnet :o)
Kikade in på hemsidan, nu väntar jag på bannern så att jag kan länka

http://www.knephs.se

Marie

3 oktober 2011 20:24

Tack själv, det var en supertrevlig helg. Och vi hade ju riktigt kul på middagen på lördagen :)

Har gjort en banner nu som ligger i bloggen än så länge :)
Ha det gott

 
Marinettes

Marinettes

4 oktober 2011 13:40

Kul att ses i helgen. Grattis till stamnamnet! Nu måste jag kolla hemsidan.
Kram!

http://marinettessibiriskakatter.com

 
Elisabeth J

Elisabeth J

4 oktober 2011 21:13

GRATTIS! Klart uppfödningen skall heta Sessans med dessa två isprinsessor.

http://xn--utvalns-bxa.se

Marie

5 oktober 2011 14:13

Tusen tack farmor ;) Ja det var inte förstahandsvalet, men det blev nog det bästa ändå. Det perfekta namnet för oss :)

 
Ingrid N.

Ingrid N.

5 oktober 2011 13:32

GRATTIS Tänk vilka kungliga namn på kommande kattungar Sessan´s Desiré osv.
Ingrid.

http://www.isrosen.se

Marie

5 oktober 2011 13:38

Tack Ingrid :D Känns väldigt bra, de är ju mina sessor här hemma ♥ Ja det skulle bli roligt om det blir en kull med bara tjejer framöver :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 21 oktober 2020 15:00

Nadina, Makar, Pavlina & Dunya. Önskar gammelmatte med familj!  Nosgosar i massor! Från vänster Makar, Nadina, bakom henne Pavlina och Dunya längst till höger                En speciell hälsning till vårt älskade blåbär, som lever livet...

Av Marie - 22 september 2020 20:15

Nadezdha har ett normalt och fint hjärta ua samt är frisk med normala njurar. Hon skötte sig perfekt under undersökningen och vi firar med lite nya bilder.          ...

Av Marie - 19 juli 2020 15:15

Nosgosar från gammelmatte med familj!    9 veckor gamla på bilden.    Och små sötnosar 5 veckor gamla.    ...

Av Marie - 8 juli 2020 16:43

Stort grattis Molte, Aronia, Zemene, Málna (Bob) & Kupina! Hurra hurra hurra! Nosgosar från oss!      Aronia      Fina gospojken Molte        Vackra Kupina (Ina)         Málna (Bob)        Samt fröken Zemene      ...

Av Marie - 4 juli 2020 16:45


Det är även gammelmattes födelsedag, men den är inte lika viktig att fira längre    Hipp hipp hurra sötnosar! Hoppas ni får en underbar dag och gammelmatte tar gärna emot lite nya bilder på er      ...

Presentation


Hej & varmt välkommen in till vårt lilla krypin. Den här bloggen var tänkt att handla om våra Sibiriska katter. Men med tiden har även den tvåbenta delen av familjen fått vara med på ett hörn :)
Välkomna in, och lämna gärna en kommentar :)

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards