SE*Sessans Sibiriska katter & resten av vår familj

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2012

Vi ser det snöar, vi ser det snöar...

Av Marie - 29 oktober 2012 21:30

I fredags kom så den efterlängtade första snön!! Ja iaf för barnen, de har längtat och längtat. Enligt tradition så var vi ute och lekte en stund i snön och katterna ville såklart (eller hur var det nu?!) följa med ut   


Uteha med sin älskade lillhusse Noel   


Vår vackra ryska tjej som tycker snön är helt okej.

En lycklig Leo. "Mamma det snöar ÄNTLIGEN!" sa han och hoppade glatt i första bästa overall han fick tag i samt en väldigt fin "matchande" mössa. Men vem har tid att tänka på sånt när första snön kommer!!   

En Sibirisk katt i sitt rätta element. Uteha älskar att följa med på alla äventyr med oss. Snö är väl ingenting för mig matte, det är ju härligt   

Nizza var mer skeptisk.. kan man gå i det här vita?

.. man kan fånga snöflingor tänker Piggelin



Det tänker inte jag göra, jag vill gå in...  



Leo skottar, eller kör rally med snölassen   

Uteha hittar något intressant som rör sig i snön..

Piggelin poserar fint för matte   


 

Snygging!

Nizza inser att snön är rätt rolig..

Leos "lilla" solros som han fick ta hem från skolan när han slutade i 1:an i juni. Tyvärr slog aldrig blomman ut helt. Men det är svårt att tänka att det är samma planta som var knappa 20 cm hög när han fick hem den.

 

En ledsen solros..

 


 



 
 
Margita

Margita

30 oktober 2012 07:53

Vilka underbara bilder, även om jag inte är en stor dyrkare av snö ;) antagligen för att jag bor här nere där snön inte är densamma. Uteha är bara såå fin. Jag är ju svag för blått, så jag kan säga att jag är lite avis! haha ;)

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Susanne

Susanne

30 oktober 2012 19:25

Vilka underbart härliga bilder! Barn, snö och katter. Jag tror att Lisa får vara utan sin Piggelin, för jag kommer nog och hämtar honom upp till de vita vidderna i norr, där han hör hemma! ;-)


http://www.laxforsens.se

 
Ingrid N.

Ingrid N.

30 oktober 2012 20:59

Härligt med pojkarna och katterna i snön.
Mvh Ingrid.

http://www.isrosen.se

 
Julia och missarna

Julia och missarna

31 oktober 2012 10:44

Jag bara älskar Uteha <3

http://minasibiriskakatter.devote.se

 
Kicki

Kicki

1 november 2012 16:22

Fantastiska bilder!! Säger som Susanne:-)barn och katter i snön!! Helt i sina rätta element! Uteha utvecklas så snabbt så man inte hinner med riktigt...var ska detta sluta?
Kram

http://lince.se

 
gurlik.jonsson@telia.com

gurlik.jonsson@telia.com

3 november 2012 10:43

Hej! Vilka underbara bilder av Leo och kissarna. Det är nog bara du Marie som kan ta så bra bilder med en vit katt i snön :-)
Kram Gurli och Lotus

http://URL

 
Lisa

Lisa

4 november 2012 18:37

Ja det är helt otroligt hur bra det går ändå! det enda är som sagt att deras lek blir lite väl våldsam ibland, det har till och med flygit någon hårtuss här och var, men även det har blivit lugnare de senaste dagarna.

Och precis de du skrev som tips har vi faktiskt gjort! förutom stängt in Loke men vi har gett mycket uppmärksamhet till Magnum. Jag har varit noga med att klappa honom samtidigt eller direkt efter jag myst med Loke också. Och nu är han nästan sig själv igen :) Han kurrar så fort man petar på honom och är så mysig med både oss och Loke. Jag var lite rädd ett tag att Magnum kanske är mer av en ensamkatt, men de senaste dagarna har jag märkt hur mycket han uppskattar att ha en kompis så jag tror detta blir ett riktigt järngäng :)

Nu har jag skapat min nya kattblogg som jag pratat om! Dock så är designen kass just nu för jag kan inget om sånt men jag ska få hjälp med det framöver ;) Skulle vilja ha en header med dom istället för bara svartvit text överallt.

Hur går det med Nessa föresten? Och jag förstår att det måste vara tomt nu när alla kattungar flyttat :(

Kramar från oss i Norr <3
(loke skickar en extra myskram till noel)

http://lisassibirier.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 21 oktober 2020 15:00

Nadina, Makar, Pavlina & Dunya. Önskar gammelmatte med familj!  Nosgosar i massor! Från vänster Makar, Nadina, bakom henne Pavlina och Dunya längst till höger                En speciell hälsning till vårt älskade blåbär, som lever livet...

Av Marie - 22 september 2020 20:15

Nadezdha har ett normalt och fint hjärta ua samt är frisk med normala njurar. Hon skötte sig perfekt under undersökningen och vi firar med lite nya bilder.          ...

Av Marie - 19 juli 2020 15:15

Nosgosar från gammelmatte med familj!    9 veckor gamla på bilden.    Och små sötnosar 5 veckor gamla.    ...

Av Marie - 8 juli 2020 16:43

Stort grattis Molte, Aronia, Zemene, Málna (Bob) & Kupina! Hurra hurra hurra! Nosgosar från oss!      Aronia      Fina gospojken Molte        Vackra Kupina (Ina)         Málna (Bob)        Samt fröken Zemene      ...

Av Marie - 4 juli 2020 16:45


Det är även gammelmattes födelsedag, men den är inte lika viktig att fira längre    Hipp hipp hurra sötnosar! Hoppas ni får en underbar dag och gammelmatte tar gärna emot lite nya bilder på er      ...

Presentation


Hej & varmt välkommen in till vårt lilla krypin. Den här bloggen var tänkt att handla om våra Sibiriska katter. Men med tiden har även den tvåbenta delen av familjen fått vara med på ett hörn :)
Välkomna in, och lämna gärna en kommentar :)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Kategorier

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards