SE*Sessans Sibiriska katter & resten av vår familj

Direktlänk till inlägg 15 februari 2011

Lilla gosan...

Av Marie - 15 februari 2011 19:37

Jag läste nyligen i en annan kattblogg jag följer med om hur man kan förundras över hur avlappnat en katt kan sova. Och jag måste hålla med, det är fantastiskt mysigt att se och ger ett lugn i själen till oss människor som har lyckan att titta på. Roligt är det också då vissa katter verkar kunna sova igenom allt. Speciellt Liris kan ligga på kuddarna (läs kuddhög) i soffan, och inte ens vakna när hon glider ner bland kuddarna med huvudet före   


Fick dessutom en toppenroligt nyhet idag (mer om den kommer längre fram), men jag vill passa på att tacka Kicki och säga tusen tack till Elisabeth för förtroendet   


Lilla tassen    vit och fin (vilket den inte är just nu.. nu är hon gråtass igen   ) 

  

Och så fina mamma Nessa   (ligger som vanligt i "hennes fotölj" till husses förtret den var hans innan tjejerna flyttade in   

     

 
 
Kicki

Kicki

15 februari 2011 20:57

Lilla gosan!! Väldigt lik sin syster i sovstilen <3 Det var så lite så...klart man vill lobba för sånt som verkar JÄTTEBRA!!! Kram kram

http://lince.blogg.se

Marie

16 februari 2011 13:37

Ja jag såg bilderna du lagt ut på Cecina häromdagen, dem har abslut samma stil småtjejerna :)

Det är fantastiskt roligt, kommer att bli toppenbra tror jag :D Tusen tack!

Kramis

 
Bellan

Bellan

17 februari 2011 18:43

Hej!
Oj vad världen är liten! Halkade in här från Margitas blogg via din kommentar. Tror bestämt att vi har haft kontakt för några år sen via hoyavärlden ;) Köpt och/eller sålt hoyor till varann på Tradera tror jag, jag kände igen din mailadress som du skrivit i nåt inlägg längre ner.
Jag har sen ett år tillbaka blivit med en sibbe också, och en till blir det nog till sommaren tror jag. Hoyorna däremot finns det inte så mycket tid till så de ligger på is några år till. De som överlever har jag kvar.

Kul att hitta din blogg!
Kramar till dig!
//Bellan (Bellan62 på Tradera)

http://metrobloggen.se/svampbobtjejen

Marie

22 februari 2011 18:36

Hej hej,
Kan nog stämma bra det, namnet ringer lite bekant. :) Precis som du säger, tänk vad världen är liten!

Roligt att du också blivit med Sibbe, är du el. din familjen också allergisk eller varför blev det just Sibbar (förutom att de är bäst såklart ;) )?

Det är lite samma med hoyorna här, tiden räcker inte till. Och ju fler man har ju fler omrotningar blir det = och desto fler hoyor får man även när man försöker dra ner på antalet. Så ja de som hänger med kommer att få vara kvar, men jag rotar inte om och räddar sånt som mår dåligt längre.Har du hittat till min hemsida med hoyor? Länken finns till höger.

Lycka till med sibben och den ev. nya sibben i sommar.
Kram
Marie


 
Susanne

Susanne

17 februari 2011 19:24

Jippiiii!!! Med Liris!!!! :-D

http://laxforsens.mine.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 21 oktober 2020 15:00

Nadina, Makar, Pavlina & Dunya. Önskar gammelmatte med familj!  Nosgosar i massor! Från vänster Makar, Nadina, bakom henne Pavlina och Dunya längst till höger                En speciell hälsning till vårt älskade blåbär, som lever livet...

Av Marie - 22 september 2020 20:15

Nadezdha har ett normalt och fint hjärta ua samt är frisk med normala njurar. Hon skötte sig perfekt under undersökningen och vi firar med lite nya bilder.          ...

Av Marie - 19 juli 2020 15:15

Nosgosar från gammelmatte med familj!    9 veckor gamla på bilden.    Och små sötnosar 5 veckor gamla.    ...

Av Marie - 8 juli 2020 16:43

Stort grattis Molte, Aronia, Zemene, Málna (Bob) & Kupina! Hurra hurra hurra! Nosgosar från oss!      Aronia      Fina gospojken Molte        Vackra Kupina (Ina)         Málna (Bob)        Samt fröken Zemene      ...

Av Marie - 4 juli 2020 16:45


Det är även gammelmattes födelsedag, men den är inte lika viktig att fira längre    Hipp hipp hurra sötnosar! Hoppas ni får en underbar dag och gammelmatte tar gärna emot lite nya bilder på er      ...

Presentation


Hej & varmt välkommen in till vårt lilla krypin. Den här bloggen var tänkt att handla om våra Sibiriska katter. Men med tiden har även den tvåbenta delen av familjen fått vara med på ett hörn :)
Välkomna in, och lämna gärna en kommentar :)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Kategorier

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards