SE*Sessans Sibiriska katter & resten av vår familj

Direktlänk till inlägg 7 januari 2011

Sotkatter...

Av Marie - 7 januari 2011 12:00

Jahapp, det var väl väntat.. men idag eller tidigt imorse hade katterna lyckats ta sig in till pannrummet   Båda katterna har fått grå ton i pälsen, Nessas svans är nästan helt grå och ja tassarna ser inte så roliga ut...    Så fort husse duschat klart vankas här dusch för båda två.


Det blir ju spännande, Liris har redan badat en gång sen hon flyttade hit och det gick väl sådär..    Men övning ger färdighet, rapport följer..   


PS. Titta gärna på bilderna på inlägget från igår, så syns färgskilladen på tjejerna väl..   


Tog några till bilder, som måste visas: Nessas smutsiga tassar   


Precis innan dumma matte bar mig till duschen.. 

     

 
 
Vilma

Vilma

7 januari 2011 12:14

Isonzo har hittat ett ställe nere i källaren som gör att han blir alldeles orange i pälsen men vi vet inte vart så ibland har vi en liten röd katt:)
Typiskt med vita katter, men fina är du ju ändå♥♥♥♥

http://isonzo.bloggplatsen.se

Marie

7 januari 2011 14:59

Haha jag som trodde våra katter hade färgen vit (W). Verkar som du fått en röd/vit katt ibland och vi fått två katter med färgen smoke ;)

 
Gunilla, S*Deltas

Gunilla, S*Deltas

7 januari 2011 12:51

Ojdå, ja så kan det gå ibland. Se det som något positivt, dom kommer bli van att bli tvättade. Bra inför utställningar. ;)

http://www.deltassibiriskakatter.blogg.se

Marie

7 januari 2011 14:28

Nu är inte matte poppis här hemma kan jag rapportera. Nessa har gömt sig någonstans och Liris har klättrat in i kojan på klättermöblen nere och håller på att "tvätta" sig då matte förstört å det grövsta hennes frisyr ;)

 
Kicki

Kicki

7 januari 2011 13:03

Hi hi, finns det ingen öppen spis att klättra så så "tager man väl det man haver" tycker kissarna ;-) Min är ju annars stamgäster i öppna spisen! Bra med lite bad-träning. Tala om hur det går! Kram

http://lince.blogg.se

Marie

7 januari 2011 14:33

3-1 till Nessa (hon har lyckats öppna dörrar, JAG knappt får upp själv!!). Hon är inte dum den tjejen hon imponerar. Hon öppnar dörrar och fixar med grejer som jag trodde var "kattsäkrade" HAHAHa glöm det matte säger Nessa♥. Men jag fick iaf "poäng" för duschningen idag ;)

Jotack förutom att matte varit riktigt stygg enl. båda kissarna så gick duschningen som man kan förvänta. Inte är det roligt säger katterna, men matte lyckades iaf. Tveksamt om jag fick bort allt, men de doftar gott och är helt klart nästintill helvita igen iaf ;)

Selen var räddningen när jag duschade Liris, utan den hade det aldrig gått. Nessa höll jag bara i, hon var inte glad. Men "fann" sig i den förudmjukande behandlingen. Men matte är stygg, nu behövs nu några mutor när kissarna vågar sig fram igen ;)

 
Kicki

Kicki

7 januari 2011 14:47

Tur de glömmer fort - lite godis så är allt som vanligt igen! Tror ni borde införskaffa lite Goop som är avfettande om de ska fortsätta hålla på så där ;-)Bra att selen hjälpte! Kram

http://lince.blogg.se

Marie

7 januari 2011 15:00

Goop blir med på nästa inköpslista, vart köper man sånt?

Men du förresten måste lägga ut en bild eller film våra "aktiviteter" aktiva katter behöver något att göra. Vi har "skattjakt" då och då här hemma, matte gömmer godis och katterna letar. De är riktigt duktiga må du tro :D

 
Marinettes

Marinettes

7 januari 2011 15:06

Så duktiga dom är, när det gäller katter slutar man aldrig att förvånas, lyckas med det mesta, tur att det finns dusch. Lycka till med prinsessorna.

http://marinettessibiriskakatter.blogspot.com

Marie

7 januari 2011 17:11

Tack snälla! Ja det är ju ett tag sedan jag hade katt, och nog har man glömt en del grejer ;) T ex. hur otroligt skickliga de kan vara att få upp både vanliga dörrar och garderobsdörrar. Rätt som det är är en katt borta, och då gäller det att vara kreativ när man letar ;)


 
Eva

Eva

7 januari 2011 19:52

Hihihi, vilka BUSfrön ni har!!
Vilken tur att duschningen gick bra!
Inte som med Tiger hoppas jag ;)
Kramis <3

http://www.kvarnvagens.blogg.se

Marie

8 januari 2011 13:22

Ja eller hur? Dessa tisse missar är kreativa inget snack om saken. Som matte Kicki säger, har man ingen öppen spis (som de besökt ofta hos henne ;) ) så får man väl hitta sot någon annanstans, det är ju något alldeles speciellt roligt att sota ner sig när man är helt vit annars ;)

Nej inte lika illa som med Tiger, men roligt tycker inte tjejerna att det är. Men jag var väl förberedd, med utspätt schampoo (olika sorter för att se vad som fungerade bäst på sotet) utspädd Yes i nödfall samt sele mm. så det gick bra ändå :)

Kramis

 
Gunilla, S*Deltas

Gunilla, S*Deltas

7 januari 2011 20:54

Oj oj oj, vad smutsiga dom var - ser jag på bilderna framifrån. ;) Skönt att badet gick bra ändå. Vi brukar ha lite vatten upphällt så dom får stå i lite varmt vatten, tycker dom blir mindre avkyld då.

http://www.deltassibiriskakatter.blogg.se

Marie

8 januari 2011 13:25

Ja usch och fy de var inte vita längre ;) Tänkte först, att det är nog inte så illa.. men när vi kommit upp med fullt dagsljus insåg jag att vi var tvungna att bada dem.

Ska se om jag hittar en låg balja eller dylikt jag kan använda mig av till duschningen. Men denna gång frös de nog inte, sambon hade tagit en långdusch före så det var varmt och gosigt i badrummet :) Men de tyckte inte det var roligt ändå, så vi får träna mera! Mina tidigare katter, hoppade självmant ner i badkar med vatten men vi är nog en "liten" bit från det än så länge med sessorna ;)

 
Margita

Margita

10 januari 2011 22:16

Vilka busiga roliga katter du har!!! :)

http://sengas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 21 oktober 2020 15:00

Nadina, Makar, Pavlina & Dunya. Önskar gammelmatte med familj!  Nosgosar i massor! Från vänster Makar, Nadina, bakom henne Pavlina och Dunya längst till höger                En speciell hälsning till vårt älskade blåbär, som lever livet...

Av Marie - 22 september 2020 20:15

Nadezdha har ett normalt och fint hjärta ua samt är frisk med normala njurar. Hon skötte sig perfekt under undersökningen och vi firar med lite nya bilder.          ...

Av Marie - 19 juli 2020 15:15

Nosgosar från gammelmatte med familj!    9 veckor gamla på bilden.    Och små sötnosar 5 veckor gamla.    ...

Av Marie - 8 juli 2020 16:43

Stort grattis Molte, Aronia, Zemene, Málna (Bob) & Kupina! Hurra hurra hurra! Nosgosar från oss!      Aronia      Fina gospojken Molte        Vackra Kupina (Ina)         Málna (Bob)        Samt fröken Zemene      ...

Av Marie - 4 juli 2020 16:45


Det är även gammelmattes födelsedag, men den är inte lika viktig att fira längre    Hipp hipp hurra sötnosar! Hoppas ni får en underbar dag och gammelmatte tar gärna emot lite nya bilder på er      ...

Presentation


Hej & varmt välkommen in till vårt lilla krypin. Den här bloggen var tänkt att handla om våra Sibiriska katter. Men med tiden har även den tvåbenta delen av familjen fått vara med på ett hörn :)
Välkomna in, och lämna gärna en kommentar :)

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards