SE*Sessans Sibiriska katter & resten av vår familj

Alla inlägg den 26 november 2015

Av Marie - 26 november 2015 21:18

.. eller egentligen inte för tjejerna har inte löpt än. Men just nu känns det som vi väntat i evigheter, först på hanen och sedan ytterligare en evighet på att Dunya ska löpa! Med två hormonstinna gossar här hemma som lyckats lära sig hur man får upp nätdörren om den inte är låst och säkrad enligt alla kostens regler. Och som vet att det finns tjejer på den andra våningen tror jag julen och helgerna framöver kommer att bli mycket händelserik   

Enklast hade varit att para Dunya med Joker som trots allt bor här hemma, istället för att åka ner med Dunya strax över 60 mil tur och retur och sen åka och hämta henne igen. Men lillhusse Leo sörjer fortfarande att vi var tvugna att omplacera Liris som inte alls fungerade med andra katter (hon blev hackkyckling och vi kämpade över flera års tid!). Så för hans skull har jag lovat att försöka få till en kull mellan Calippo som är Liris halvbror och Dunya. Vi hoppas fortfarande på löp och en chans till för dem.   

Vi återkommer så snart vi har några (förhoppningsvis) glada nyheter att dela med oss av, stort tack till er som väntar så tålmodigt på besked och kattungar.  Lite bilder på töserna som inte är imponerad av killarna i huset    Först ut vår älskade Dunya   


Lillhusse och Dunya   

 

Chillar med matte...

 

... aahh så trött...

 

Goaste blåbäret som finns, spinner alltid och vill helst vara nära oss jämt.   

 

Men jag kan även busa såklart!

 

Stora tjejen är 2 år gammal, värdig dam men med vissa leksaker går det inte att hålla sig!


 

Bellissima, den självklara modellen  

 

Om jag ligger såhär då matte...

 

Åh matte stör mig med kameran.. jag försöker sova.


 

.. och igen... suck! Stackars mig. Tackar vet jag husse, han stör mig inte hela tiden, då är det istället jag som stör honom för jag är husses katt    

 

Dunya och Bellissima trivs tillsammans   


 

Presentation


Hej & varmt välkommen in till vårt lilla krypin. Den här bloggen var tänkt att handla om våra Sibiriska katter. Men med tiden har även den tvåbenta delen av familjen fått vara med på ett hörn :)
Välkomna in, och lämna gärna en kommentar :)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Kategorier

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Min gästbok


Skapa flashcards