SE*Sessans Sibiriska katter & resten av vår familj

Alla inlägg den 6 september 2014

Av Marie - 6 september 2014 17:49

Och så bilderna från söndagens kattutställning i Luleå.
Ljuvlig avkomma från S*Zima´s Thyson, S*Topmix Dimitra.   


Vilar tryggt i husses famn.

Stor och lovande tjej.   

Skötte sig väldigt bra med husse som extra stöd.


 

Vackra prinsessan SE*Sibir Koshki Kibibi   


S*Lince´s Genova - Minessa   (Dunyas halvsyster). 

 

Söta SE*Wiras Suzzette Griffinya

 


 

Pia med sin fina tjej, S*QuarkenCat Freya. 

 

RöjarRalf charmar såklart   

 

Snyggingen igen.

 

Syrran heter Vanilja och är minst lika fin som brorsan och farmor Cecina    

 


 

Silverdrottningen IC S*Altaicas Sarabi, ljuvlig tjej   



Annan silvertjej från uppfödningen S*Bellalice tror jag, men eftersom min utställningskatalog kom på villovägar i söndags behöver jag hjälp. 

 

Vackra S* Altaicas Panthera Tigris får en sista genomkammning av matte (nu du har jag lärt mig också matte).   

  

Vackra S*Grevinnans Zaca Mesa laddar upp inför bedömningen.

 



 

SE*Zatash Echo visar upp sig fint. 

 

Underbara S*Lince´s Ancona - Elsa blev NOM på söndagen. Grattis matte från mig och syrran Dunya   

 


 


Vackra Puma blev BIV (visst var det BIV, matte?) 


Goa tjejer   


 

.. och glada!


 

Tiina med sin fina hona.  

    

Vacker Maine Coon tjej, vet tyvärr inte namnet.

 

Mina tjejer poserar i utställningsburen. 

 

Bellissima   


 

Dunya börjar bli sömning.   

 

Matte sluta att fota nu..     

Av Marie - 6 september 2014 16:35

Förra helgen åkte vi upp till Luleå för att vara med på Norrskenskattens utställning. Det är en lång resa för oss men vi brukar ha så roligt så det är värt den långa resan på 550 km. Katterna som följde med var såklart Her Bellissima Mongattone IT och SE*Sessan´s Russkaya Dusha Dunya. Båda tjejerna var så duktiga och fick fina bedömningar. Jag passade såklart på att fota alla fina katter som deltog i utställningen.   


 

Först ut en skönhet i solid svart, S*Vintermarkens Myztiska Marha (Diva) 10 år gammal och en sån gosig och fin tjej.   


S*Vintermarkens Myztiska Marha (Diva) under bedömningen.

Men bäst är det såklart i mattes trygga famn.



 SE*Triquetras Charmed Phoebe av rasen Neva Masquerade tillsammans med en glad

 matte Therese    

Killen till vänster blev BIV, tyvärr har jag inte utställningskatalogen med mig hem då den försvann på söndagen.

Otroligt vackra Chana med goa matte Susanne blev NOM (Chana då inte matte   )

Stolt matte   

Fina Katzy Kay sitter tryggt hos matte Helena.

Vackra ungpojken S*Magica De Vil's Chili af Alabor, ägare Susanne S*Laxforsens uppfödning men bor hos fodervärden Helena.

Tur att matte är med, vad är det här för konstigt ställe?!   

Lite uppspärrade ögon då det är mycket att titta på!

Domare Aliosha, funderar lite på Dunyas öronplacering (och vem gör inte det).     

Förutom fina katter fanns det även lite mindre håriga charmtroll. Här poserar både mor och dotter fint    

Juliy (Dunyas pappa) med matte Kicki sitter och väntar på sin tur. Fler sibbe-kändisar sitter bredvid.

S*Lince´s Ancona (Elsa) Dunyas halvyster har vuxit på sig och blivit supersnygg, hon tog CAC samt blev NOM på söndagen.

Pappa Julle igen försöker se tuff ut   

Matte och underbara S*Lubov Sibiri Nastasia Tolstova blev NOM och BIS båda dagarna!!!

Söt silvertjej från Finland.

Och lilla killen som bor här i stan från SE*Zatash uppfödning

Matte Sussie med en S*Busungarnas Läkerol.

Bellissima hos domare Raymond. Foto: Bernt Olsson

Fundersam matte med Bellissima, foto: Bernt Olsson  

Sibiriska katt drottningen S*Nikopeja´s Orianna   

Goa Orianna med lika goa matte Susanne   

Vackra Puma med matte Chatarina   

S*Lince´s Migli under bedömningen.

Fina Migli

En stilig bengal, tyvärr har jag inte namnet på varken matte eller kisse.

 

Julle gosar med Tommy.

Och sist men absolut inte minst, vackra Julle-bull.

Eller sist blir denna bild på mig och Dunya. Foto: Bernt Olsson

 

Presentation


Hej & varmt välkommen in till vårt lilla krypin. Den här bloggen var tänkt att handla om våra Sibiriska katter. Men med tiden har även den tvåbenta delen av familjen fått vara med på ett hörn :)
Välkomna in, och lämna gärna en kommentar :)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Kategorier

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards