SE*Sessans Sibiriska katter & resten av vår familj

Direktlänk till inlägg 2 december 2013

Fodervärd till vuxen pratglad och aktiv hona sökes.

Av Marie - 2 december 2013 10:49

Vårt yrväder Uteha trivs inte hemma hos oss längre. Det är med sorg i hjärtat vi insett att även hon bör flytta för att lugnet ska återkomma till vår familj. Uteha är otroligt snäll och go tjej som charmar alla hon träffar. Hon är extremt social, älskar människor och spinner jämt. Hon vill vara nära, och kan bli ganska stressad om hon inte får vara med "sin människa". Uteha älskar att prata, och hon pratar när hon leker, vill ha mat, vill gå ut osv. kort sagt hon är pratglad.
 
Uteha är aktiv och behöver utevistelse för att må bra, vi leker korta stunder med laserpekare, DaBird och liknande med henne. Vi aktiverar henne även genom att hon får jobba för sin mat, och för att hitta godsaker. Sen det visat sig att hon inte trivs helt med fertila katter, därför söker vi en fodervärd med en yngre kastrerad katt eller som ensamkatt. Yngre aktiv kattkompis är att föredra om hon ska få en kompis.
 
Att skaffa en katt innebär ett åtagande för 15 år eller mer, det gäller såklart oavsett om man köper sin katt eller blir fodervärd med åtagandena som de följer. Så ett beslut om att bli fodervärd bör tänkas igenom minst lika noga som när du köper din katt. Katten ägs av uppfödaren men det innebär att du som fodervärd tar hand om mammakatt och kull, så det kommer att kräva en del arbete och stort ansvar men det är även en mycket spännande erfarenhet och otroligt givande.
 
Om utställningsintresse finns vore det roligt! För mer information kring vad det innebär att vara fodervärd till Uteha, kontakta oss via epost. Uteha kan flytta när hennes kull fyller 12 veckor vilket är i mitten av januari 2014. 
 
 
 
 
 
 
   
 
 

 
 
Bellan

Bellan

2 december 2013 18:30

Vad tråkigt att det inte fungerar för er :(
Denna katt hade jag mer än gärna tagit hand om.... men har ju inte rätt förhållanden just nu och dessutom bor jag för långt ifrån Sundsvall. Min ena sibbe (Moberg/Felix) verkar vara otroligt lik Uteha i sättet och han skulle nog passa väldigt bra ihop med henne. Wow! Men vi har inte familjeförhållanden så vi kan ta hand om en kull :(
Hoppas verkligen du hittar ett lämpligt varaktigt hem till henne, hon verkar vara rena drömkatten!

Kram!
//Bellan

http://bellan-autism-adhd.blogspot.com

 
Gunilla, S*Deltas

Gunilla, S*Deltas

2 december 2013 20:07

Vad tråkigt att Uteha måste flytta, men ibland har man inte så mycket att välja på. Katten måste få må bra och komma i första hand. Förstår det är jobbigt att flytta på henne. Stor, stor kram till er och lycka till hitta den rätta fodervärden till charmtrollet Uteha! ♥ *kram*

http://www.deltaskatter.nu

 
Eva

Eva

2 december 2013 20:27

Lycka till gumman <3
Kramis!

http://evislillablogg.bloggplatsen.se

 
Ingrid N

Ingrid N

2 december 2013 22:56

Lycka til med gosiga Uthea!
Kurrrrr Ingrid

http://www.isrosen.se

 
Ingen bild

Lena Liljebrink

20 december 2013 04:17

Hej
Jag skulle jättegärna bli fodervärd till en sibirisk sotnos,
Fast jag skulle vilja kolla upp det där med allergi också, har hört att man kan få prova på nåt sätt, Jag bor dock i Stockholm, De är så fantastiskt vackra katter att man blir helt betagen i dem. Men jag är normalt allergisk mot katt, jag blev med katt ändå en gång, en bondkatt som grannarna struntade i, det gjorde inte jag. den stackars kissen satt och ropade utanför mitt fönster att matten skulle öppna porten, det gjorde de inte, jag visste inte vems det var så jag började mata henne, på balkongen först eftersom jag var allergisk, det gick bra till dess att en annan katt hittade matskatten, då blev det slagsmål såklart, matskålarna flyttades in i huset, av någon underlig anledning tålde jag just denna kisse relativt bra,fast hon var ju utekatt från början vilket blev hennes död tyvärr, en dag kom hon inte hem :(
jag letade överallt, och ringde polisen för o höra om de fått in någon och tyvärr hade hon blivit överkörd :(
Pepsi hette hon, riktig personlighet var det.
helst skulle man vilja låna en kisse för att se hur vi reagerar, men vetekatten hur man gör? vet ni? kram och God Jul :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 21 oktober 2020 15:00

Nadina, Makar, Pavlina & Dunya. Önskar gammelmatte med familj!  Nosgosar i massor! Från vänster Makar, Nadina, bakom henne Pavlina och Dunya längst till höger                En speciell hälsning till vårt älskade blåbär, som lever livet...

Av Marie - 22 september 2020 20:15

Nadezdha har ett normalt och fint hjärta ua samt är frisk med normala njurar. Hon skötte sig perfekt under undersökningen och vi firar med lite nya bilder.          ...

Av Marie - 19 juli 2020 15:15

Nosgosar från gammelmatte med familj!    9 veckor gamla på bilden.    Och små sötnosar 5 veckor gamla.    ...

Av Marie - 8 juli 2020 16:43

Stort grattis Molte, Aronia, Zemene, Málna (Bob) & Kupina! Hurra hurra hurra! Nosgosar från oss!      Aronia      Fina gospojken Molte        Vackra Kupina (Ina)         Málna (Bob)        Samt fröken Zemene      ...

Av Marie - 4 juli 2020 16:45


Det är även gammelmattes födelsedag, men den är inte lika viktig att fira längre    Hipp hipp hurra sötnosar! Hoppas ni får en underbar dag och gammelmatte tar gärna emot lite nya bilder på er      ...

Presentation


Hej & varmt välkommen in till vårt lilla krypin. Den här bloggen var tänkt att handla om våra Sibiriska katter. Men med tiden har även den tvåbenta delen av familjen fått vara med på ett hörn :)
Välkomna in, och lämna gärna en kommentar :)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Kategorier

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards