SE*Sessans Sibiriska katter & resten av vår familj

Alla inlägg den 11 november 2013

Av Marie - 11 november 2013 19:16

Trots att jag aldrig omplacerat med tidigare katter och har haft katter större delen av mitt liv, så står jag igen inför detta igen och hela familjen är förkrossade. Men så har det hänt igen, vår älskade Liris har åter blivit "hack-kyckling" åt den andra katten som bor här hemma. Eftersom det här händer för andra gången, får vi trots alla tårar och hjärtesorg inse att vår underbara flicka inte kan bo med andra fertila katter. Förra gången vi stod inför det här, kastrerade jag Nessa (Liris mamma) i hopp om att kunna ha mina två flickor kvar hos mig. Men tyvärr det fungerade inte den gången, så därför har jag blivit tvungen att ta ett fruktansvärt tufft beslut. Många många veckor har gått med tårar men vi kan inte leva med dubbla nätdörrar och stressade katter hur länge som helst.


Om Liris:

Underbar tjej, på 3 år som fortfarande är lekfull, go och snäll. En egenhet hon har är att när hon är riktigt gosig och går efter någon så "viftar" hon på svansen.  Hon är lillhusses favorit och sover i hans säng varje natt och har gjort sedan hon kom 12 veckor gammal. Hon trivs med att vara ute på vår nätade balkong och älskar att vara i kattgården på varma dagar. Liris är van att gå i koppel även om vi gått lite senaste året, då Liris hellre varit i kattgården. På kvällarna kryper hon gärna upp i någons famn för att vara med och titta på tv särskilt intressent är Formula 1 (med storhusse) och naturprogram med matte.


Liris päls är lättskött, och det räcker med att kamma igenom den då och då hon har inga problem med tovor och tycker om att bli kammad korta stunder. Hon har tyckt det varit lite jobbigt med manikyr och pedikyr ;) tidigare men blir allt bättre med det. Vårt önskemål är att Liris flyttar till en familj nära oss så vi hoppas hitta hennes för-alltid-hem i Sundsvallstrakten.


Även om Liris kanske skulle trivas med en kastrerad kamrat, så vet jag inte om det är värt att prova. Så ensamkatt är att föredra. Mitt krav är att hon ska HCM-testas minst två gånger till av sin nya familj, jag följer såklart med om så önskas. Kontakta oss gärna via  epost till att börja med och berätta om er familj och varför ni tror att ni har rätt hem för vår älskade Liris. Fler bilder och info finns på vår hemsida: www.sessans.com



   



 




            


  

       

Presentation


Hej & varmt välkommen in till vårt lilla krypin. Den här bloggen var tänkt att handla om våra Sibiriska katter. Men med tiden har även den tvåbenta delen av familjen fått vara med på ett hörn :)
Välkomna in, och lämna gärna en kommentar :)

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Kategorier

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards