SE*Sessans Sibiriska katter & resten av vår familj

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2013

Mitt namn är Pacer!

Av Marie - 8 oktober 2013 10:02

Tjena, jag är en snygg och cool kille av rasen Sibirisk katt. Ni som följt min uppväxt vet att jag har haft 4 syskon att busa med och en snäll mamma. Jo just det vi delar revir med tvåfotingar också, matte,småhussarna och storhusse.


Mina syskon har flyttat, och matte säger att det börjar bli dags för mig att flytta också eftersom jag är en stor kille nu. Matte tror att mamma kan tycka det är jobbigt när blivit större än mamma om jag bor kvar, och jag känner mig själv redo att hitta ett nytt revir som alla stora pojkar gör   


Tänkte att ni kanske ville se hur en vanlig dag hemma ser ut för mig. Först ut även stora pojkar kan vilja kramas med mamma ibland   

Morgonen börjar med att jag måste väcka lillhusse, ibland påstår lillhusse att jag och mamma hållit honom vaken på natten genom att busa på hans rum. Men det är inte sant, jag sover så snällt på nätterna så   

Sen äter jag lite... När husse åkt iväg på det där "skola" så passar jag på att sova i hans redan uppvämda säng.  

När jag har som mest spring i benen är det roligt att leka i det stora klösträdet i tv-rummet. Mamma leker ofta med mig, men ibland lägger hon sig och sover istället!! Tur att matte eller någon annan förstår en storkilles behov och leker lite med mig när mamma inte är intresserad. 

Fått syn på en svart sak som rör sig, undrar vad det är?!

Sen äter jag lite till... Och blir trött lägger mig och sover middag hos mamma...

Såhär ser min fina mamma Liris ut.   

I hallen finns en stor klösmöbel till, jag gillar de stora klösmöblerna bäst "don efter katt" så att säga   

Stretchar inför lek! Det är viktigt med uppvärmning säger matte. Äter såklart lite före leken, men ska aldrig leka på tom mage säger jag.

När vi sovit och busat lite till så kommer småhussarna hem. De har något som de kallar för "Lego" jag kallar det för små-roliga-plastgrunko-mojänger". Ni kan inte ana allt man kan göra med dem, man kan t ex. dribbla runt på dem, man kan bära runt på dem (men när familjen ser det, så får jag inte fortsätta), de går även att gömma i tunnlarna eller andra leksaker.   

Även om jag är en busig kille, så kan jag posera fint också. Efter matte tog den här bilden, gick jag och åt lite..

Efter middagen brukar vi titta på tv. Matte tycker jag sitter roligt, men jag sitter ju precis som hon gör i soffan   



Något som är trevligt är när det kommer gäster som lägger ifrån sig fina "bäddar" de kallar dem iofs för "tröjor" men jag säger att de är bäddar.

Efter bus, så sover man såklart.  


Uteha är min kompis, men hon verkar äta fasligt mycket mat nu för tiden för snart spricker hon. Och därför orkar hon inte alls leka lika länge som hon gjort tidigare.. Hon borde sättas på diet, matte!   Dessutom äter hon upp min mat   

Vad luktar hon på nu då, vi lekte ju jagis nyss!

Visar att jag kan hänga som en trasdocka när jag vill   

 


På kvällarna hittar jag kojor i husses "tröja".  

Zzzzzzz Zzzzz

Va? Hur hamnade vi köket, husse?! Nåväl när vi ändå är här inne, kan jag äta lite innan jag hittar på något skoj.

Ibland får vi gå ut till ett konstigt ställe som matte kallar balkong, där är det mycket spännande!! Konstiga dofter och ljud!


Enda nackdelen med "balkongen" är att det inte finns mat här ute   

 

Det var allt från mig för den här gången, ha det gott! Det suger lite i magen, måste nog gå och äta lite...

Kurr

Pacer 

 
 
Gunilla, S*Deltas

Gunilla, S*Deltas

10 oktober 2013 19:09

Jag blir så förvånad över att ni har kvar denna stiliga kille fortfarande. Hoppas att han snart får sitt alldeles egna och mysiga hem, även om jag vet att ni kommer sakna honom otroligt mycket! Han är bara så söt denna charmör! ♥♥♥ *kram*

http://www.deltaskatter.nu

 
Kicki

Kicki

11 oktober 2013 19:05

Ja, klart snyggast i kullen enligt mig, och det säger inte lite för hela kullen var ju superfin <3 Hoppas rätt familj hör av sig snart, och jag förstår ju att bara den bästa familjen duger åt prinsen!!!

http://lince.blogg.se

 
Ingen bild

Elena Novikova

12 oktober 2013 11:22

Åååååååh, mitt hjärta smälter!

Så vacker kille! Han sitter för övrigt precis som Bob brukar sitta- sådär knasigt halvliggande :D

Hade det inte varit för att vi bor i en tvåa nåt år till med två katter hade jag på studs bett dig att få tinga Pacer. Han och Bartok hade nog blivit bra buskompisar, då Bartok verkar vara något för busig för Bob ibland.

Hälsningar, Elena

 
Ingen bild

Anna-Maria J

27 oktober 2013 17:44

Vad fin han är!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 21 oktober 2020 15:00

Nadina, Makar, Pavlina & Dunya. Önskar gammelmatte med familj!  Nosgosar i massor! Från vänster Makar, Nadina, bakom henne Pavlina och Dunya längst till höger                En speciell hälsning till vårt älskade blåbär, som lever livet...

Av Marie - 22 september 2020 20:15

Nadezdha har ett normalt och fint hjärta ua samt är frisk med normala njurar. Hon skötte sig perfekt under undersökningen och vi firar med lite nya bilder.          ...

Av Marie - 19 juli 2020 15:15

Nosgosar från gammelmatte med familj!    9 veckor gamla på bilden.    Och små sötnosar 5 veckor gamla.    ...

Av Marie - 8 juli 2020 16:43

Stort grattis Molte, Aronia, Zemene, Málna (Bob) & Kupina! Hurra hurra hurra! Nosgosar från oss!      Aronia      Fina gospojken Molte        Vackra Kupina (Ina)         Málna (Bob)        Samt fröken Zemene      ...

Av Marie - 4 juli 2020 16:45


Det är även gammelmattes födelsedag, men den är inte lika viktig att fira längre    Hipp hipp hurra sötnosar! Hoppas ni får en underbar dag och gammelmatte tar gärna emot lite nya bilder på er      ...

Presentation


Hej & varmt välkommen in till vårt lilla krypin. Den här bloggen var tänkt att handla om våra Sibiriska katter. Men med tiden har även den tvåbenta delen av familjen fått vara med på ett hörn :)
Välkomna in, och lämna gärna en kommentar :)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Kategorier

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards