SE*Sessans Sibiriska katter & resten av vår familj

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2013

4-veckor, flytt till kattungerummet

Av Marie - 5 augusti 2013 18:45

I torsdags flyttade vi upp kattungarna från Leos sovrum till kattungerummet som ligger vägg i vägg med köket och mitt emot mitt kontor. Nu börjar "krasch-å-bang" träningen för fullt. Småttingarna flyttade upp en vecka senare än tidigare kullar eftersom mamma Liris behövt komma till ro med allt. Hon sköter småttingarna exemplariskt men det är inte alla gånger lätt för en nybliven mamma och därför gav jag dem en vecka extra i lugn och ro. I mitten av denna veckan kommer vi även att börja ta emot kattungebesökare   Första bilden Bella poserar fint för matte.   

Catalina ligger och myser bredvid mamma i förmiddags.

Ellie ser förvånad ut..

Brottningsmatch!!

Lyckades få hela gänget med på en kullbild äntligen!

Vackra Pacer som alltid poserar fint.   



Bella-Bus och Lincoln   



Snygga isbjörnen Lincoln poserar fint.


Utbrytningsförsök ur hagen..

Söta tjejer poserar fint   


Alltid på språng, och inte helt lätt att fånga på bild   

Ellie poserar fint, eller ja håller på att somna..   

Husse och Ellie tittar på tv.

Prinsessans Catalina, visar upp sig fint.



Mor och dotter   

Catalina brottas med en envis typ.   


 
 
Gunilla, S*Deltas

Gunilla, S*Deltas

7 augusti 2013 09:54

Oj, så fina bilder på fina kattungar. ♥ Blir ännu mer kattungesjuk nu, du får verkligen inte göra så här Marie. ;)

Vad skönt att allt har ordnat upp sig nu för duktiga mamma Liris. ♥ *kram*

http://www.deltaskatter.nu

 
Kicki

Kicki

7 augusti 2013 13:58

Suck, de är helt fantastiska <3 Kan inte välja någon favorit även om Ellie kniper i hjärtat på mig när jag ser henne. Men alla är så jättefina <3 Måste komma och gosa med dem någon dag!!
Kram

http://lince.blogg.se

 
Lisa

Lisa

8 augusti 2013 22:06

åh så jobbigt att titta på bilderna marie!! nu måste jag köpa en stor ryggsäck som rymmer alla då jag kommer och kattnappar dem ;) och jag med min förkärlek till vitt blev lite extra förälskad i Catalina <3 men självklart är alla bedårande!

grabbarna skickar massor med kurr!

http://lisassibirier.blogg.se

 
Ingen bild

Sarah & Kiwa

9 augusti 2013 15:00

Åååå vad söta de är allihopa!!!! Tur man har en egen busfröken nu annars hade det varit väldigt jobbigt nu... Känns som att Ellie är lite lik moster Kiwa till sinnet ;-) kram kram

 
Ingrid N.

Ingrid N.

9 augusti 2013 21:42

Oj så fina. Fortfarande de med färgkontraster som blir mina favoriter.
Lycka till med hela gänget Ingrid.

http://www.isrosen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 21 oktober 2020 15:00

Nadina, Makar, Pavlina & Dunya. Önskar gammelmatte med familj!  Nosgosar i massor! Från vänster Makar, Nadina, bakom henne Pavlina och Dunya längst till höger                En speciell hälsning till vårt älskade blåbär, som lever livet...

Av Marie - 22 september 2020 20:15

Nadezdha har ett normalt och fint hjärta ua samt är frisk med normala njurar. Hon skötte sig perfekt under undersökningen och vi firar med lite nya bilder.          ...

Av Marie - 19 juli 2020 15:15

Nosgosar från gammelmatte med familj!    9 veckor gamla på bilden.    Och små sötnosar 5 veckor gamla.    ...

Av Marie - 8 juli 2020 16:43

Stort grattis Molte, Aronia, Zemene, Málna (Bob) & Kupina! Hurra hurra hurra! Nosgosar från oss!      Aronia      Fina gospojken Molte        Vackra Kupina (Ina)         Málna (Bob)        Samt fröken Zemene      ...

Av Marie - 4 juli 2020 16:45


Det är även gammelmattes födelsedag, men den är inte lika viktig att fira längre    Hipp hipp hurra sötnosar! Hoppas ni får en underbar dag och gammelmatte tar gärna emot lite nya bilder på er      ...

Presentation


Hej & varmt välkommen in till vårt lilla krypin. Den här bloggen var tänkt att handla om våra Sibiriska katter. Men med tiden har även den tvåbenta delen av familjen fått vara med på ett hörn :)
Välkomna in, och lämna gärna en kommentar :)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Kategorier

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards