SE*Sessans Sibiriska katter & resten av vår familj

Direktlänk till inlägg 12 september 2012

Första vaccinationen

Av Marie - 12 september 2012 20:17

idag var det så dags. Dagen matte gruvat sig lite för, uff att de små ska bli stuckna!

Nåväl vi åkte till vår veterinär med lite skakiga ben (eller ja hihi mina ben var skakiga), kattungarna sov i bilen och det hördes inte ett enda pip under resans gång. Väl framme var det både hundar och andra katter i väntrummet. Men eftersom Nessa är en sån lugn och trygg kattmamma så brydde sig inte kattungarna om dem heller.


Ser väldigt trångt ut, men både kattmamma och kattbarn fick plats när de kommer till rätta.

Bus innan vi ska iväg. Lådan matte har gjort små öppningar i är väldigt rolig att leka kurragömma i   

Kiwa tycker inte om att bli väckt, sträcker på sig och tittar på mig med irriterad blick.. "vad är det nu då matte, ser du inte att prinsessan sover"   

Så till problemet, Nizza är försvunnen. Hittar henne inte någonstans, och börjar känna mig en smula panikslagen. Har jag lyckats tappa bort en kattunge på förmiddagen och inte ens märkt det förrän nu?! Efter en stund hittar jag henne.. sovandes i en av plastbackarna på Noels rum där han har sin träjärnväg. Speciellt mjukt och bekvämt ser det inte ut, men hon verkade sova gott där iaf.

Hur gick då veterinärbesöket undrar ni? Jo det gick toppenbra. Har tyvärr inga bilder från veterinärbesöket, men som sagt Nessa och kattungarna skötte sig absolut expemplariskt. Nessa la sig och sov utanför transportburen. Och ingen av kattungarna protesterade det minsta, det såg inte ens ut som att de märkte att de blev stuckna utan de var så duktiga!    Både veterinär Mats och sköterskan Ingela tyckte de var så duktiga. Så hönsmatte fick åter igen inse att vaccinationen inte är något att stressa upp sig över.. det är nog mer matte som problem med nålar och inte små kattungar    Psst. ingen får berättar nu för dem om den där stora hemska chippnålen som väntar om 4 veckor   

Calippo charmar   

Nizza är söt   

Eller ja inte hela tiden, ibland är hon en liten vit snötiger   

.. men oftast väldigt söt och väldigt gosig. Sover gärna i mattes famn. Här delar hon plats med Piggelin  

Fler kan charma.. Cornetto och Kiwa   

Calippo är på jakt..

 

Full fart i den där fantastiska tunneln som blommorna också älskade! Här kommer "batgirl" eller jag menar Kiwa farandes   

Calippo produkttestar blixtenbanan eller?   

 Piggelin busar i tunneln.. 

Twister sitter och filosoferar i plastbacken med träjärnväg som är så populär. Man kan visst t o m sova i den!

Twister provåker blixten..

Efter allt bus blir man så trötta...

Piggelin leker titt-ut   

Kattungarnas egna tunnel är också rolig men den lyckas de oftast platta till och då är det bättre med barnens   

Sötnosarna charmar   

Cornetto börjar bli riktigt trött..   

 

Kiwa försöker posera för matte, sekunden senare kommer Piggelin och förstör   

Magnum har hittat en ny plats att sova på, lillhusses dator   

Ja och kvällarna tillbringar jag såhär..

   



 
 
Eva

Eva

13 september 2012 22:32

Men åh, dessa underbara sötnosar.. Mitt hjärta smälter <3
Vi måste komma och hälsa på er innan de alla flyttar!

Kramis

http://www.evislillablogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sarah

14 september 2012 08:12

Tänk att det alltid är värst för oss "föräldrar" ;-) Kan säga att jag är ännu mer imponerad av dina superfina bilder på alla underbara buskattungar efter det att jag börjat titta igenom de kort jag försökte knäppa av i lördags (tror jag måste göra om lite inställningar till nästa gång)! :-)

 
Ingrid N.

Ingrid N.

14 september 2012 15:50

Duktiga småkissar.

http://www.isrosen.se

 
Ingen bild

Charlotte

16 september 2012 21:23

Dom är så otroligt fina allihop, jag ler varenda gång jag kikar in och får se dom små. <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 21 oktober 2020 15:00

Nadina, Makar, Pavlina & Dunya. Önskar gammelmatte med familj!  Nosgosar i massor! Från vänster Makar, Nadina, bakom henne Pavlina och Dunya längst till höger                En speciell hälsning till vårt älskade blåbär, som lever livet...

Av Marie - 22 september 2020 20:15

Nadezdha har ett normalt och fint hjärta ua samt är frisk med normala njurar. Hon skötte sig perfekt under undersökningen och vi firar med lite nya bilder.          ...

Av Marie - 19 juli 2020 15:15

Nosgosar från gammelmatte med familj!    9 veckor gamla på bilden.    Och små sötnosar 5 veckor gamla.    ...

Av Marie - 8 juli 2020 16:43

Stort grattis Molte, Aronia, Zemene, Málna (Bob) & Kupina! Hurra hurra hurra! Nosgosar från oss!      Aronia      Fina gospojken Molte        Vackra Kupina (Ina)         Málna (Bob)        Samt fröken Zemene      ...

Av Marie - 4 juli 2020 16:45


Det är även gammelmattes födelsedag, men den är inte lika viktig att fira längre    Hipp hipp hurra sötnosar! Hoppas ni får en underbar dag och gammelmatte tar gärna emot lite nya bilder på er      ...

Presentation


Hej & varmt välkommen in till vårt lilla krypin. Den här bloggen var tänkt att handla om våra Sibiriska katter. Men med tiden har även den tvåbenta delen av familjen fått vara med på ett hörn :)
Välkomna in, och lämna gärna en kommentar :)

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Kategorier

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Min gästbok


Skapa flashcards