SE*Sessans Sibiriska katter & resten av vår familj

Direktlänk till inlägg 11 augusti 2012

Glasskullen 3 veckor

Av Marie - 11 augusti 2012 15:51

Tiden går onekligen fort när man har roligt! Glasskullen har redan hunnit fylla 3 veckor. Och igår flyttade hela gänget upp till "kattungerummet" och nu börjar "krasch-o-bang"-träningen på allvar.   

3-veckors bilderna kommer här, hemsidan lär det kunna dröja med. Läs längre ner..

Isbjörnen Cornetto, som troligen blir Sundsvallsbo


 


Magnum & Kiwa poserar fint tillsammans

Magnum försöker se cool ut.. eller jag menar ser cool ut


Lilla Piggelin då, närmar sig 300 gram med stormsteg! Det är svårt att tro att den här lilla "nöälingen" som barnens farmor säger, vägde 54 gram för 3 veckor sedan.


Hur kan man motstå denna blick?




Cornetto på nya äventyr, utanför bolådan..


Kiwa som just nu är minst, visar upp att hon minsann har lika fin profil som resten av gänget! Fast hon poserar bara inte lika villigt alla ggr   


Åh tråkigt tänker Kiwa.. varför måste matte hålla på med den där svarta lådan?!


"Nej nu är det nog, jag har annat viktigt för mig!"   Kiwa vänder ryggen åt matte och säger nu är det färdigposerat för idag.



Söta snöprinsessan Nizza som troligen flyttar utomlands.

Nizza igen, hon är som Madonna "strike a pose".   

 



Tyvärr har one.com där jag har min hemsida gjort en uppdatering som gjort att jag inte längre kommer åt hemsidan   så uppdatering där kan dröja.. Deras support har tydligen börjat med helgstängt.


Kiwa har större toffsar och är lite mörkare än brorsan. Och Magnum har en lite varmare ton. Så nu börjar det bli lite enklare att skillnad på dem.

Såhär gjorde vi flytten till kattungerummet. Matte bar kattungar och Nessa. Fungerade utmärkt, Nessa fortsatte lugnt att tvätta de små trots mattes lite tokiga idé  

Twister största killen i kullen   




Vackra Calippo   

Lilla familjen har precis kommit upp till kattungerummet, och de verkar ta det med ro  

 





Igår fick kattungarna provsmaka lite mat som matte fixat. Cornetto tyckte det var så gott så han bet i fatet (eller så kanske han inte visste riktigt hur han skulle göra för att få i sig allt det goda) och Nizza åt som en liten fin dam. Resten av gänget vägrade och tyckte att matte var jättestygg som stoppade de där "otäckheterna" i munnen på dem. Usch och fy!!   Matte hälsar att vi gör nya försök varje dag så mamma snart får lite avlasning med matdelen.

 



 



Av dagens provsmakning åt även Kiwa och Twister, så det tar sig   Cornetto visste på direkten vad det var jag kom med, och ville smaka själv på direkten!





 
 
Gunilla, S*Deltas

Gunilla, S*Deltas

12 augusti 2012 00:02

Åååå, så fina dom är, hela högen! Jag blir sååå kattungesjuk när jag ser alla dessa fina bilder, men så tittar jag lite på vårt älskade "monster", dvs Ella och så tänker jag efter hur mkt jobb skulle det inte vara att ha en hel hög kattungar här?! Fast Dolce o Ella skulle nog också älska det! :)

Jobbigt när du inte kan uppdatera hemsidan ordentligt. :(

Pussa alla fina katterna och så ses vi snart igen. Stor kram!

http://www.deltaskatter.nu

 
Kicki

Kicki

12 augusti 2012 10:23

Suck vad otroligt fina de ar!! Langtar tills jag ar hemma och far traffa dem igen <3 Kul att vissa redan fattat galoppen med riktig mat!! Kram

http://www.lince.se

 
Ingrid N.

Ingrid N.

14 augusti 2012 21:52

Nu följer sötaste bustiden när dom skall upptäcka världen. Ser fram emot att få träffa dom senare.
Kurrr till hela gänget och familjen
från Ingrid.

http://www.isrosen.se

 
Margita

Margita

15 augusti 2012 19:39

ååh vad de är fina hela bunten! Jag kan tänka mig att du har mycket att stå i nu, här har jag bara 2 och det är nästan så det känns som semester! :) Duktiga Piggelin som tagit sig så. Underbara bilder på en underbar kull!! <3

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Viktoria

22 augusti 2012 09:31

Tycker att du och Kicki gjorde ett stort misstag med den här kullen. Jag trodde att alla kattungar skulle ha Italienska namn inte heta t.ex "Piggelin"!
Ni har döpt ras katter till skabbiga bondkatt namn!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 21 oktober 2020 15:00

Nadina, Makar, Pavlina & Dunya. Önskar gammelmatte med familj!  Nosgosar i massor! Från vänster Makar, Nadina, bakom henne Pavlina och Dunya längst till höger                En speciell hälsning till vårt älskade blåbär, som lever livet...

Av Marie - 22 september 2020 20:15

Nadezdha har ett normalt och fint hjärta ua samt är frisk med normala njurar. Hon skötte sig perfekt under undersökningen och vi firar med lite nya bilder.          ...

Av Marie - 19 juli 2020 15:15

Nosgosar från gammelmatte med familj!    9 veckor gamla på bilden.    Och små sötnosar 5 veckor gamla.    ...

Av Marie - 8 juli 2020 16:43

Stort grattis Molte, Aronia, Zemene, Málna (Bob) & Kupina! Hurra hurra hurra! Nosgosar från oss!      Aronia      Fina gospojken Molte        Vackra Kupina (Ina)         Málna (Bob)        Samt fröken Zemene      ...

Av Marie - 4 juli 2020 16:45


Det är även gammelmattes födelsedag, men den är inte lika viktig att fira längre    Hipp hipp hurra sötnosar! Hoppas ni får en underbar dag och gammelmatte tar gärna emot lite nya bilder på er      ...

Presentation


Hej & varmt välkommen in till vårt lilla krypin. Den här bloggen var tänkt att handla om våra Sibiriska katter. Men med tiden har även den tvåbenta delen av familjen fått vara med på ett hörn :)
Välkomna in, och lämna gärna en kommentar :)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Kategorier

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards