SE*Sessans Sibiriska katter & resten av vår familj

Alla inlägg under februari 2012

Av Marie - 9 februari 2012 18:45

Så var det dags för Siringa att flytta till sin Pinja och Heikka i Finland. Vi kommer att sakna Fr. gosnos väldigt mycket. Men när vi såg glädjetårarna i mattes ögon så kändes det rätt ända in i själen. Och vi är så glada att Siringa och matte funnit varandra. Tillsammans med sin nya matte och husse och en ung sibbefröken till kommer Siringa att få ett toppenliv. Vi ser fram emot många rapporter och bilder såklart   Hej då mattes prinsessa, vi saknar dig redan  Lycka till i livet!



En mycket glad matte som äntligen får hämta sin vackra snöprinsessa   


Hej då, säger en lite ledsen husse Leo.   

Och så lillhusse Noel, hej då Siringa. Och till Siringas matte hälsar killarna "Good bye"

Papavero charmar såklart   

Eftersom det finns så få bilder på mig och kattungarna då jag befinner mig bakom kameran för det mesta. Så fotade Kicki, mitt hej då gos med Siringa.


Mina fina killar som har älskat tiden med kattungarna. Men vet att kattungarna måste flytta, även om det är jobbigt.

 






Av Marie - 8 februari 2012 23:26

Ikväll flyttade Anziani/Nisse hem till sin nya familj.   Vi saknar honom redan, men vet att han kommer att få det toppenbra med sin nya familj och den nya sibben Ante som kompis.


Lägger ut veckobilderna tagna på min blåögde prins tidigare idag.

oddeyed odd-eyed white siberian cat sibirisk katt


Konstigt att det redan känns tomt, trots att fem kattungar är kvar.

Leo säger "hej då" ...  och är nära till tårarna..

Anziani/Nisse och nya matte Katarina trivs bra tillsammans.   


oddeyed vit sibirisk katt odd-eyed vit siberian cat

Sover sött i mattes knä.

Anziani/Nisse och matte planerar inför flytten.

Dags att säga hej då!

Papavero är snäll och "produkttestar" lite av sakerna Anziani fått med sig hem.

Nisse provar på transportburen..

 


Anziani i eftermiddags, ovetande om planerna för kvällen.

En av mina äldsta och bästa vänner Eva, Anziani/Nisse ville också vara med. Bilden är från i lördags.

Anziani/Nisse kan charma..


Lycka till hjärtegubben, vi saknar dig redan     


Matte rapporterar att kvällen och natten varit lugn och att Nisse sovit hos matte.   Och att han är en riktig gospropp.

  

Av Marie - 5 februari 2012 15:35

Har fått inte mindre än 3 One Lovely Blog Award,

tusen tack till er go vänner ni har gjort mig väldigt glad.

Kicki och Lince´s min allra bästa "siames"   

Marie - Maollich´s   för alla fina bilder

Annette - Marinette´s charmig blogg som jag kikar in i ofta

 

 


 

Reglerna är följande:

1. Tacka och länka till den som gett dig awarden.
2. Skriv ned fem bloggar som du vill lämna awarden vidare till och låta dem veta det genom att lämna en kommentar hos dem.
3. Till slut hoppas att de utvalda vill lämna awarden vidare.

 

De bloggar jag önskar vidarebefodra awarden förutom ovanstående bloggar för deras värme, medmänsklighet och flitiga bloggande är:

Eva - Evislilla blogg

Lena - Mira Milaia

Gunilla - Deltas

Lotta - Atoll´s

Ingrid - Isrosens


KRAM på er alla!

 

Av Marie - 4 februari 2012 00:09

Med kattungar i huset blir det inte många tråkiga stunder, som ni säkert förstår. Enkla vardagssysslor som t ex. plocka ur diskmaskinen kan sluta i en svettig kamp. Man eller ja kvinna mot katt. Med att febrilt försöka få in disken och hålla 6 kattungar ute ur maskinen (6 kattungar som just då känns som minst de dubbla!).   


En kväll här i veckan när jag plockat undan disken, städat undan annat plock i köket, damsugit och gjort fint sätter mig i soffan för en välbehövd vila ja då hör jag ett ljud som låter oroväckande. Går in i köket och då har några av busarna kört sitt Formula 1 lopp rakt över vattenfontänen och de nyss påfyllda matskålarna med torrfoder. Vilket resulterade i torrfoder och vatten i en salig röra som om några minuter skulle förvandlas till en härlig "geggamoja" perfekt att sladda runt i  Matte får alltså inte sätta sig och titta på tv en stund utan städa vidare   


Ändå har det här varit en härlig tid med många goda skratt och massor med gos som snart är till ända, kattungarna kommer att börja flytta på onsdag. Känns vemodigt, sorgligt och samtidigt är jag glad för de får så toppenfina familjer. Som jag vet nu räknar varje dag till de får hämta hem sina nya små familjemedlemar. Vi kommer att sakna dem innerligt, och speciellt stunder som ikväll när jag får "hjälp" att lägga Noel.  Noel försöker räkna hur många kattungar han har i sängen

sibieran kittens sibieran cat white siberian cat

Hela gänget är nybadade och "fluffiga"   även detta badet (nr 3 & nr 4 för några) gick bra. De är duktiga så duktiga.


Noel lyfter upp en mycket busig Siringa som kommer flygande över honom, när Noel håller henne  hänger hon som en ragdoll i hans famn. Duktig flicka  Det ät något alla kattungarna är duktiga på, lyfter vi upp dem mitt i leken så tar leken en kort paus  


 

Matte gjorde ett konstigt ljud..

Noel försöker sova, men frågan är om kattungarna tänker sova eller busa vidare..


Vips så har Anziani somnat, Siringa har lagt sig men Papavero är fortfarande busig..

Giglio och Papavero tänker inte sova än på ett tag som det verkar..


Anziani tittar upp och undrar vad det är som låter i sovrummet, Dandelio och Giacinto springer runt sängen i full fart.

Anziani satt och poserade fint innan han somnade.

 




Av Marie - 2 februari 2012 21:27

Igår firade vi både att kattungarna fyllde 11 veckor och att världens bästa Leo fyllde 8 år.

Grattis vår älskling!

Mer bilder på kattungarna finns på hemsidan www.sessans.com


Leo bygger tekniklego han fick av farmor och farfar, pappa övervakar.

Noel vill också bygga så han och jag, Siringa och Dandelio bygger träjärnväg (som höll i ca 1 timme, sen var det några gissar på 6 st. små busar som hade lyckats riva allt!).

Fick nytt spel till Wii:et av morbror och Anna-Karin, det blev mycket populärt!!


Anna-Karin och Poppy visar hur avslappnad en riktig "ragdoll" ska vara   


Siberian cat siberian kitten

Sömnig kille..


white siberian cat siberian kitten


Typiskt att Nisse/Anziani ligger och tar all plats hos Anna-Karin.. Siringa får inte plats..


Tre syskon i vitt, poserar så fint   

Anna-Karin gosar med kattungar, hon är ju rättvis och gosar med var och en av dem. Men här blev det visst lite många kattungar samtigit, Anna-Karin?!   (och jo jag vet att du kommer att skälla på mig nu, men du är jättefin på bilderna!).


Cinto leker tittut   

Dandelio/Igor sover sött hos Anna-Karin.


Giglio ser cool ut..   Eller hrm jag menar ÄR cool såklart (även om han är en gosig mjukis).

Anziani/Nisse och A-K "chillar".


Nisse har så otroligt vackra ögon.   

Coola Cinto ligger och vilar upp sig efter allt bus..


Samma sak med Igor, man blir så trött av kalas..   


     



Av Marie - 1 februari 2012 07:30

Hurra hurra hurra Leo! Tänk att våran lilla Leo som vi då för 8 år sen väntat på så länge redan är så stor. Det är svårt att förstå vart tiden tagit vägen. Även om jag insett att han inte är någon bebis längre, så är man ju stora killen när man fyller 8 år   Därför tänkte jag det kunde vara roligt att lägga in bilder från varje år.

Leo nyfödd, knappt 1 timme gammal.

2004

2005

1 år senare... lika go och väldigt glad   

Världens goaste unge, som älskar att bada!

Leos specialskratt alltid med tungan ute    


2006 

Fortfarande en liten kille som älskar att bada.


2007

 


Bästa kompisarna och kusiner

Leo tillsammans med farmor och Noel.  

2008

Hela familjen knas. Behöver väl inte säga att jag fortfarande är glad över att slippa de gula väggarna och blåa soffan     

     

2009



Något som Leo önskat länge i julklappen kanske..   

2010

Våra underbara killar   

Hämtat hem vår alldeles egna Liris, världens lyckligaste husse!  

2011


Vattkoppor går bra när man har sällskap   


Åren går fort och även om Leo var hemma med mig på dagarna tills han var 5,5 år, sitter jag ändå  och funderar nu vart tiden har tagit vägen. 

 

Grattis vår älskade Leo, hoppas du får en toppenfin dag        




  

  

  


Presentation


Hej & varmt välkommen in till vårt lilla krypin. Den här bloggen var tänkt att handla om våra Sibiriska katter. Men med tiden har även den tvåbenta delen av familjen fått vara med på ett hörn :)
Välkomna in, och lämna gärna en kommentar :)

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards