SE*Sessans Sibiriska katter & resten av vår familj

Alla inlägg den 18 januari 2012

Av Marie - 18 januari 2012 21:01

Tänk att mina blommor (eller ja Kickis) ;) redan fyller 9 veckor, kan inte förstå att det är bara 3 veckor kvar tills första "blomman" flyttar. Oj vad vi kommer att sakna dessa små! Veckobilderna kommer imorgon.

 

Eftersom jag i 12-13 års åldern hade en utekatt som fick olja i pälsen. En kompis (Eva) och jag försökte bada den då 3-åriga Tiger. Låt mig bara säga det var inte lätt, och det blev inte speciellt lyckat! Efter den upplevelsen har jag alltid tränat mina katter som kattungar vid att bada. Även om katterna jag haft senare i livet varit innekatter, vet man ändå inte när olyckan är framme. Lägger man dessutom till att fyra av kattungarna är vita, så är det viktigt att träna!


 

Först ut Giacinto, superduktig! Lugn som en filbunke, inte var väl vatten så farligt. Tvärtom det var ganska roligt faktiskt    Häromdagen fick resten av kullen bada. Alla var verkligen otroligt duktiga med tanke på att det var första gången. Lite sprattel från några, men ingen fick panik, eller tyckte att det var speciellt läskigt. Eldprovet kommer när man badar dem för 2:a gången, då brukar de komma ihåg vad som hände förra gången   

Alla badbilderna på kattungarna har min lilla fotograf Leo hjälpt till med (undantag Giacintos bilder).



Leo var och kvällsfikade så det blev ingen duschbild på Anziani.







Kan även tillägga att det gick bra att handdukstorka dem, och att de lekte efter att de tvättat sig lite själva.


     



Av Marie - 18 januari 2012 18:56

månadens katt på SäSK-sidan.   Papa poserar fint (och självmant) i en matskål som lustigt nog har trycket "Prinsessa" på sig   


 


 

Presentation


Hej & varmt välkommen in till vårt lilla krypin. Den här bloggen var tänkt att handla om våra Sibiriska katter. Men med tiden har även den tvåbenta delen av familjen fått vara med på ett hörn :)
Välkomna in, och lämna gärna en kommentar :)

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Kategorier

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards