SE*Sessans Sibiriska katter & resten av vår familj

Alla inlägg den 15 december 2011

Av Marie - 15 december 2011 19:05

Kattungarna fyllde 4 veckor igår. Och det känns som det är på tiden att beskriva våra underbara "blommor" lite mer ingående.


 Om Giacinto    

En äkta liten "mammagris" men som ändå är social. Och han kommer ofta fram och vill prata
när vi kommer in i kattungerummet. Dock gillar han inte att bli fasthållen och
buren på (än så länge, så vi tränar!). Han brukar vara en av dem som varje dag får "hänga"
köket hos mig för att träna lite extra.  Det går bättre och bättre, men när han får nog "piper" han högt på mamma Nessa. Giacinto är en av två kattungar som hittills vägrar äta allt matte har provat att servera. Inget duger förutom mammas goda mjölk.   


Vackra Giacinto  


Om Dandelio  

Låt er inte luras av hans söta uppsyn    Han är en smart och mycket nyfiken liten pojke, som var först att räkna ut hur man skulle göra för att klättra ur bolådan. Och först med att gå på toan och kissa alldeles själv.   Nu går han dit och kissar flera ggr. per dag som om det vore den självklaraste saken i världen. Gosig och söt, är han så det förslår. Och kommer ofta springandes så fort han hör våra röster. Dandelio gillar inte att bli fasthållen, så det är något vi tränar på. Han gillar också att ligga på rygg och mysa. Och ofta hittar man honom i de mest fantastiska sovställningar. Söt som socker!   

Åh matte kliade mig så skönt på magen... klia mera matte    

Men passa er, jag kan se farlig ut också.   

Vips, så har vi en liten kissfläck i toalådan, duktig duktiga Dande!   


Om Giglio

Så till en annan av mina underbara isbjörnar. Från att ha varit kullens "gnällis" som pep efter mamma jämt,  har han blivit supersocial och en riktig "människokatt". Hjälper gärna matte med att plocka med disken om han får sitta på min arm.

Han kommer som ett skott så fort han hör våra röster. Och vill gärna försöka klättra upp i
famnen på oss. Det här är en gosig kille som går med höjd svans och bra självförtroende. Och den tillsammans med Dandelio som har de coolaste sovställningarna. Totalt avslappnad, gärna på rygg och med tassarna i luften   

Igår kväll när jag skulle väga kattungarna, så fick jag denna lilla sötis i händerna. Han låg stilla så länge att jag till slut var tvungen att ropa på Christer att komma med kameran. Vi hade ett "moment" kan man väl säga. Giglio berättar: "Matte berättade för mig att jag är världens finaste Giglio, och mattes hjärtegryn och jag blinkade då och då och visade att jag höll med."    

Poserar fint när matte kommer med kameran  


 

Om Anziani  

 Anziani, kullens filosof. Kan busa på som de andra, men är mer försynt än övriga
gänget och kan ofta sitta bredvid och titta på medans syskonen brottas. Han är kontaktsökande men lugnare i det mesta han gör. Men inte lika "gå-på-ig" som vissa andra. Toaletten är spännande, men han har nog inte förstått riktigt vad man gör där än   Extra roligt med Anziani är att han är den enda i kullen som blir odd-eyed, dvs ett blått och ett grön/gult öga. Detta visar sig ibland på bilder då hans öga ger en röd reflekton = blått öga. På bilden nedan syns också att han högra öga har en ljusare blåton än de andra. Så vacker pojke!

Han blev förresten "storkille" idag och började äta mat som matte serverade.  

Här syns tydligt att Anziani blir odd-eyed.

 

Även om jag är en av de lugnaste kattungarna än, så betyder det inte att jag inte kan busa. Se upp brorsan!


Om Papavero   

Papavero, charmtrollet som får alla på fall. Också den som utvecklas i
rasande fart nu och har t om börjat reagera på kattmynta och norpade mammas
kattmyntaleksak tidigare idag. Också en kille som kommer direkt han hör våra röster och vill gärna vara med och nära. Papavero var en liten pipis som nyfödd men nu är han nog mera intresserad av oss tvåfotningar än mamma    Och han är fullständigt omöjlig att fota då han vill stå i mitt knä och inte 20 cm ifrån   Papavero var först med att börja äta maten jag serverade, och idag har han både gått på toan själv och börjat knapra torrfoder. Här går det fort framåt!

Mammas kattmyntaleksak luktar gott!

 

Titta vilken duktig pojke!

Papavero går på toan för första gången. Direkt när han är klar, så springer han med svansen rakt upp till mig, precis som att berätta: "titta matte vad DUKTIG jag är!". Klart han fick massor med beröm, och klättrade själv upp i mitt knä. Goskillen!   


Och sist men definitivt inte minst, utan störst    Mattes prinsessa:

Om Siringa

Siringa, mammas & mattes prinsessa. Kommer fram och undersöker vilka som kommer in till kattungerummet men än ändå lite mera försiktig när hon leker som den sanna prinsessa hon är  Favoritsysselsättningar är att äta hos mamma och sova. Mammas mat är såklart den bästa. Det där krafset matte bjuder på är inte värdig en prinsessa som Siringa.   Detta till trots är hon duktig att slåss om bästa matplatsen, så hon är tyngst i kullen.

 



  

    


  


  

   






Presentation


Hej & varmt välkommen in till vårt lilla krypin. Den här bloggen var tänkt att handla om våra Sibiriska katter. Men med tiden har även den tvåbenta delen av familjen fått vara med på ett hörn :)
Välkomna in, och lämna gärna en kommentar :)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Min gästbok


Skapa flashcards