SE*Sessans Sibiriska katter & resten av vår familj

Alla inlägg den 2 december 2011

Av Marie - 2 december 2011 21:33

Nessa vill vara uppe med oss andra i familjen allt mer. Eftersom Liris är spänd som en fiolsträng i närheten av bebbarna och tycker de är äckliga små saker så vågar jag inte ha dörren öppen när jag jobbar (även om hon börjat bli mer och mer nyfiken på dem). Däremot öppnar jag en stund på morgon och kväll så att Nessa får komma upp. Sen sitter vi där såklart ofta och håller henne och kattungarna sällskap. Snart är det dags för att dem att flytta upp hit och få träna på ljud som hör en familj till.  

I onsdags på kattungarnas 2-veckors dag kom Nessa upp och var som vår vanliga Nessa. Först ville hon ut på balkongen och få lite frisk luft. Sen hittade hon en kattmyntaleksak som fick sig en omgång  och sen började hon och Liris att flyga fram här som de normalt sett brukar göra..  Tog fram den nya leksaken och vilken fart det blev! Roligt att se att Nessa mår så bra, att hon t o m. orkar busa runt trots att hon tar hand om 6 småkattungar dygnet runt. Bilder på mor och dotterbus  


Den är min matte, släpp den!!

Nu har jag den allt (alien i tunneln är Liris  

Obs att det är Nessa som "flyger" efter leksaken. Liris hann inte med   

Men sen kom Fr. Liris igång såklart också. Attack!

Nej katten slog knut på sig, hur får ni upp henne!?   

Pust, det gick bra hon fixade till det själv   

 



Presentation


Hej & varmt välkommen in till vårt lilla krypin. Den här bloggen var tänkt att handla om våra Sibiriska katter. Men med tiden har även den tvåbenta delen av familjen fått vara med på ett hörn :)
Välkomna in, och lämna gärna en kommentar :)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Kategorier

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Min gästbok


Skapa flashcards