SE*Sessans Sibiriska katter & resten av vår familj

Direktlänk till inlägg 30 november 2011

Blommorna fyller 2 veckor!

Av Marie - 30 november 2011 22:15

Tänk att småttingarna redan fyller 2 veckor. Och nu börjar det bli fart i bolådan. Såklart måste de kivas kring matbaren. Därför klippte jag små klor på gänget igår så att de inte river varandra eller Nessa. Alla utom Giglio och Giacinto har nu öppnat ögonen helt, och jisses hur söt kan man bli!?


Björnen Papavero ut först   


Poserar med syrran, Siringa   

Söta Siringa, sån gosig tjej.    



Så har vi Anziani som mamma dagen till ära "kammat" tuppkam på   





Brunbjörn nr. 2 och sistfödd i kullen, Dandelio.   



Så isbjörnen Giacinto, det här är livsnjutaren i kullen. Ligger ofta i så söta sovställningar, på rygg är en favorit med tassarna i luften.   


Giglio vars ögon håller på att öppnas. Mattes sötnos     

 


   

  


        







 
 
Lena

Lena

30 november 2011 23:19

Men nu blir jag ju helt galet kattungesjuk !!
Så fina de är, eller är det bara
du som är fantastisk på att fota dem?
Ja självklart är det båda delarna..
En helt underbar kull och så jämna och fantastiskt fina de är..

Kramis Lena och sibbarna från S*Mira Milaia i Kåge

http://miramilaia.bloggplatsen.se

Marie

2 december 2011 22:00

De är FINA, jättefina! Hihi så fotografen gör nog inte mycket för att "lyckas" med bilderna är jag rädd :)

Tack Lena :)
Ha en trevlig helg
Kram

 
Eva

Eva

1 december 2011 10:33

Men såå fina!! Underbara foton, igen :)

Kramis

http://www.evislillablogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Ewelina

1 december 2011 14:14

Vilka fina katten ,http://thejapanis.bloggplatsen.se/

Marie

2 december 2011 21:58

Tack, roligt att du gillar min blogg :)

 
Lotta Liljeström

Lotta Liljeström

1 december 2011 16:43

Som du skrev i början av inlägget: Hur söt kan man bli?!!! Underbara hela högen, men jag har fastnat lite speciellt för Papavero!! Han har så härlig utstrålning, det berömda "det" kanske ;).

Kram

http://atolls-sibiriska-katter.bloggplatsen.se

Marie

2 december 2011 22:01

Eller hur?! Ja det är svårt att förstå hur vi kan gå ner (oftast Leo och jag) för att hålla Nessa och bebbarna sällskap strax efter maten. Och vips så kommer Christer ner och frågar hur länge jag tänkt att Leo ska vara vaken och då är klockan efter 20!! De är så söta så man fastar hos dem varje dag i flera timmar

 
Margita

Margita

1 december 2011 18:12

Å milda makter vilken underbar och fin kull!!! Jag blir ju alldeles galen av längtan nu efter kattungar ;) Du tar så fina bilder också! Hoppas du inte har något emot att jag då och då länkar dina inlägg till min Facebook-sida? De är ju oemotståndliga hela högen. Har ingen favorit än....<3

http://sengas.bloggplatsen.se

Marie

2 december 2011 21:55

:)) Tack snälla! Jag har svårt att slita mig från de små, skulle kunna äta och sova bredvid bolådan också ;)

Länka du, har skickat en vän-förfrågan till dig :)
Kram

 
Ingrid N.

Ingrid N.

1 december 2011 21:21

Härliga. Ännu sötare med ögon och stil. Längtar till egna kattungar.
Ingrid.

http://www.isrosen.se

Marie

2 december 2011 21:54

:) tack Ingrid. Förstår det, håller tummarna att det tagit hos er.

 
Ingen bild

Anna-Klara

1 december 2011 23:44

Ser ut som anziani kommer bli odd-eyed. Tycker iaf att jag ser en skillnad av ton på hennes ögon på alla bilder där hon har ögonen öppna. Men det kanske bara är blixten, vad vet jag. Söt är dom iaf, så söt så man inte kan sluta titta :)

Marie

2 december 2011 21:54

Hihi Anna-Klara, visste väl att namnet skulle fastna ändå till slut. ;)

Anziani är ju som Kicki nämnde en kille ;) Men annars är det nog troligen så att han är den enda av de vita som blir odd-eyed :)

Ni får komma och hälsa på och se gosa med dem snart, de är så söta!
Kram

 
Kicki

Kicki

2 december 2011 15:24

Anna-Klara, vi tror att Anziani blir en odd-eyed lite grabb - det ser ut så =) Vi får se hur det blir med de övriga killarna när deras ögon öppnats helt! Ja, jag kan meddela att jag träffade dem i går och de är om möjligt ännu sötare i verkligheten <3

http://lince.blogg.se

Marie

2 december 2011 21:52

Saknar gilla-knappen ;) Men det är nästan ett måste att se dem i verkligheten. :)

Kram

 
Gunilla, S*Deltas

Gunilla, S*Deltas

2 december 2011 19:50

Hade jag inte haft egna kattungar (visserligen bara 2) så hade jag suttit i bilen på väg ner till dig imorgon. ;) Såååå otroligt söta dom är och tänk så mkt som hinner hända när dom öppnar ögonen. :) Jag har ju bara varit borta ett dygn men oj vad Yin & Yang har öppnat ögonen mycket.

Du tar så otroligt fina kort på bebbarna, det är en ren fröjd att gå in här o titta. :) Trevlig helg! *kram*

http://www.deltaskatter.nu

Marie

2 december 2011 21:52

:) Åh vad snällt. Tusen tack Gunilla. :) Du får gärna komma och hälsa på ändå längre fram om du vill :)

Visst händer det otroligt mycket på bara några dagar. Jösses vilken fart det var i bolådan idag, alla 6 tumlar runt och har börjat försöka tvätta sig själva. Så gulligt :)

Pussa dina ljuvliga missar stora som små.
Trevlig helg
Kram

 
Sandra

Sandra

4 december 2011 11:17

Herregud så söta!! Man vill ju ta med sig allihop hem :) Grattis till en jättefin kull!

http://vinterna.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 21 oktober 2020 15:00

Nadina, Makar, Pavlina & Dunya. Önskar gammelmatte med familj!  Nosgosar i massor! Från vänster Makar, Nadina, bakom henne Pavlina och Dunya längst till höger                En speciell hälsning till vårt älskade blåbär, som lever livet...

Av Marie - 22 september 2020 20:15

Nadezdha har ett normalt och fint hjärta ua samt är frisk med normala njurar. Hon skötte sig perfekt under undersökningen och vi firar med lite nya bilder.          ...

Av Marie - 19 juli 2020 15:15

Nosgosar från gammelmatte med familj!    9 veckor gamla på bilden.    Och små sötnosar 5 veckor gamla.    ...

Av Marie - 8 juli 2020 16:43

Stort grattis Molte, Aronia, Zemene, Málna (Bob) & Kupina! Hurra hurra hurra! Nosgosar från oss!      Aronia      Fina gospojken Molte        Vackra Kupina (Ina)         Málna (Bob)        Samt fröken Zemene      ...

Av Marie - 4 juli 2020 16:45


Det är även gammelmattes födelsedag, men den är inte lika viktig att fira längre    Hipp hipp hurra sötnosar! Hoppas ni får en underbar dag och gammelmatte tar gärna emot lite nya bilder på er      ...

Presentation


Hej & varmt välkommen in till vårt lilla krypin. Den här bloggen var tänkt att handla om våra Sibiriska katter. Men med tiden har även den tvåbenta delen av familjen fått vara med på ett hörn :)
Välkomna in, och lämna gärna en kommentar :)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards