SE*Sessans Sibiriska katter & resten av vår familj

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2011

Hos S* Lubov Sibiri

Av Marie - 12 augusti 2011 14:15

Vi hälsade även på hos S* Lubov Sibiri i onsdags. Lite otur var att vi inte hade vädermakterna med oss utan det var mulet & grått och började även gå mot kvällen så ljuset var inte det bästa och då är det inte det enklaste att fånga 4 busiga kattungar på språng med kameran. Men jag gjorde några försök iaf   

Tusen tack för att vi fick komma, och det goda fikat, det var mycket trevligt!

S* Lubov Sibiri Voran Ryzhkovich, n 24 (rätta mig matte om jag har fel på någon bild!) 

Vackre Voran igen, som ska kallas för Brum-Brum   

Deras vackra mamma RU* Manchzhury Golubka, Duvan som hon kallas för. Detta är Liris vackra farmor 


Busiga Alona, S* Lubov Sibiri Alona Ryzhkovna f 09 24. Enda flickan i kullen, otroligt söt och charmig. 

Alona & Drozd   kattungarna är 11 veckor nu, i värsta "slyngelåldern" nu men de lär bli ståtliga och kraftiga sibbar också om ett litet tag  

 

Brum-Brum igen..

Leo njuter att få leka med kattungar igen   


Kattungar överallt... hur många är de egentligen?   

Brum-Brum (?) tror jag. 

Busiga S* Lubov Sibiri Salovey Ryzhkovich (Näktergalen), n 03 24.  

Otroligt läckert färg.

Leo & Alona

Alona, Salovey & Drozd

S* Lubov Sibiri Drozd Ryzhkovich, n 24 (Drozd betyder Koltrasten)

Ina-Stina, otroligt vacker och vilken ögonfärg   

Alona igen..

Favoritstället för kattungarna

Brum-Brum poserar så fint

Tittar in i elden

Sötnosen Salovey 

Fina Duvan..


Så söt kille, och poserade väldigt duktigt hela tiden   

Busiga och charmiga Brum-Brum

Fotomodellen, Brum-Brum

Alona kikar ner på bröderna.. Ingen är lika tuff som jag är, jag är högst upp   


Charmiga Salovey

Ina-Stina myser i en dockvagn   

Hrm.. Behöver nog hjälp av matte Elisabeth här. Salovey till vänster och Drozd, stämmer det matte?

Charmtrollet Drozd, (koltrasten). Sån härlig liten buskille   Och rosa är ju definitivt hans färg   

   

Är så glad att jag hann få träffa Duvan och Björns bebisar innan de hann flytta.   Och förhoppningsvis kommer jag troligen att få träffa både Alona och Brum-Brum längre fram också.   




 
 
Ingen bild

Elisabeth J

14 augusti 2011 21:51

Tack för titten, en sådan raring till son ni har.
Vilka superbilder. Jag vill gärna ha dem om jag får.
Du har lyckats pricka in helt rätt namn.
Kram

Marie

15 augusti 2011 23:51

Hihi hade missat att du skrivit här. Så jag mailade precis över bilderna. Åh vad roligt att jag lyckades pricka rätt på sötnosarnas namn också :)

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 21 oktober 2020 15:00

Nadina, Makar, Pavlina & Dunya. Önskar gammelmatte med familj!  Nosgosar i massor! Från vänster Makar, Nadina, bakom henne Pavlina och Dunya längst till höger                En speciell hälsning till vårt älskade blåbär, som lever livet...

Av Marie - 22 september 2020 20:15

Nadezdha har ett normalt och fint hjärta ua samt är frisk med normala njurar. Hon skötte sig perfekt under undersökningen och vi firar med lite nya bilder.          ...

Av Marie - 19 juli 2020 15:15

Nosgosar från gammelmatte med familj!    9 veckor gamla på bilden.    Och små sötnosar 5 veckor gamla.    ...

Av Marie - 8 juli 2020 16:43

Stort grattis Molte, Aronia, Zemene, Málna (Bob) & Kupina! Hurra hurra hurra! Nosgosar från oss!      Aronia      Fina gospojken Molte        Vackra Kupina (Ina)         Málna (Bob)        Samt fröken Zemene      ...

Av Marie - 4 juli 2020 16:45


Det är även gammelmattes födelsedag, men den är inte lika viktig att fira längre    Hipp hipp hurra sötnosar! Hoppas ni får en underbar dag och gammelmatte tar gärna emot lite nya bilder på er      ...

Presentation


Hej & varmt välkommen in till vårt lilla krypin. Den här bloggen var tänkt att handla om våra Sibiriska katter. Men med tiden har även den tvåbenta delen av familjen fått vara med på ett hörn :)
Välkomna in, och lämna gärna en kommentar :)

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Min gästbok


Skapa flashcards