SE*Sessans Sibiriska katter & resten av vår familj

Direktlänk till inlägg 27 juli 2011

Nessa ute på äventyr

Av Marie - 27 juli 2011 15:15

.. dessa bilder togs för ca 1 1/2 vecka sedan men jag har inte hunnit lägga ut dem förrän nu. Nessa är riktigt välpälsad nu (stackars liten nu när det är så varmt!) men visst är hon vacker?   


Nessa undersöker platsen vi gjort iordning för deras kattgård. Fast matte och hon var inte helt överens om att vedhögen var en bra utsiktsplats..  

Passade även på att undersöka komposthögen bakom..

Är det här vi ska få vara ute och mysa snart, matte?!

Intressant träd... Trädet är vår tall som vi sågade ner tidigare i sommar som ev. ska bli klätterträd (om jag inte hittar något bättre) inne i kattgården.

Efter dräningsarbetet har vi fortfarande en stor sandhög som både barn och katter gillar att undersöka...   

Ska jag ta och klättra upp matte? undrar Nessa

Husse Leo alltid tålmodig och går runt med katterna i koppel ute. Här hade han varit ute med Liris länge, och när hon ville gå in tog han över Nessas koppel. Så snäll och duktig husse   


Blir trött när man är ute på äventyr..

Vacker tjej   

Nej men stopp Nessa, klättra inte längre nu.

Är det bättre att jag står här och poserar matte?   

Håller span på grannkatten som jag såg nyss... vet inte vad det är för en filur men in på mitt revir ska han inte!

Ja ja husse, vi har ju pratat om det här länge nu.. Det är MIN fotölj numera   Och när jag varit ute blir jag trött, och då måste jag få vila i MIN fotölj   

 


                  



 
 
Gunilla, S*Deltas

Gunilla, S*Deltas

27 juli 2011 22:35

Så många fina bilder på en vacker dam. Ska bli kul höra vad tjejerna tycker om kattgården sen när den blir klar. :) *kram*

http://www.deltaskatter.nu

 
Lena

Lena

28 juli 2011 11:54

URVACKER ! och jättefina foton på
Nessa ute på äventyr.

Kramis Lena och sibbarna i Kåge

http://www.miramilaia.se

 
Kicki

Kicki

28 juli 2011 23:16

JÖSSES, jag tror jag svimmar! Aldrig har hon varit så vacker "vår" underbara snödrottning <3 Ett bevis igen på vad bra hon har det, även om det känns ett visst sting i hjärtat att det inte är här hon mår så där!! Måste åka ut någon dag och gosa <3 Kram kram

http://lince.blogg.se

Marie

3 augusti 2011 12:16

Eller hur?! ;) Hon är strålande vacker, vår tjej :D

Klart att du/ni saknar henne men vi bor ju inte så långt bort ;)

Kramis

 
Margita

Margita

29 juli 2011 09:39

Gillar ditt nya utseende på bloggen! Fint!
Och inlägget är helt fantastiskt, vilka fina bilder på en vacker katt och rolig text! Riktig njutbar läsning på alla sätt! Puss puss på nosen Nessa! :)

http://sengas.bloggplatsen.se

 
Lotta

Lotta

29 juli 2011 10:46

Fantastiskt vackra bilder, det är så härligt att se katter i utemiljö. Och det är alltid roligt att titta in här för man vet aldrig hur bloggen ser ut, nya färger lite då och då :-)

http://clarellis-sibbar.bloggplatsen.se

Marie

3 augusti 2011 12:13

Tusen tack!

Och tack Lotta för din kommentar om bloggen, jag tycker att det är roligt att ändra tema då och då :D

 
Susanne

Susanne

29 juli 2011 13:55

OJ, Liris har inte kommit ikapp sin mor ser jag nu!! ;-) Nessa ÄR fortfarande snödrottningen, den vackraste som finns. <3 <3

http://laxforsens.mine.nu

Marie

3 augusti 2011 12:11

Absolut! Hon fullkomligt strålar nu, våran vackra snödrottning :)

 
Ingrid Näsholm

Ingrid Näsholm

2 augusti 2011 10:36

OJ vad vacker Nessa är. Hon passar till vykort och tavla. Skulle vilja se henne live nu.
Ingrid.

http://isrosens-bilder.blogspot.com

Marie

3 augusti 2011 11:26

Du är välkommen att hit en sväng framöver när det passar och hälsa på sessorna i vitt :D


Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 21 oktober 2020 15:00

Nadina, Makar, Pavlina & Dunya. Önskar gammelmatte med familj!  Nosgosar i massor! Från vänster Makar, Nadina, bakom henne Pavlina och Dunya längst till höger                En speciell hälsning till vårt älskade blåbär, som lever livet...

Av Marie - 22 september 2020 20:15

Nadezdha har ett normalt och fint hjärta ua samt är frisk med normala njurar. Hon skötte sig perfekt under undersökningen och vi firar med lite nya bilder.          ...

Av Marie - 19 juli 2020 15:15

Nosgosar från gammelmatte med familj!    9 veckor gamla på bilden.    Och små sötnosar 5 veckor gamla.    ...

Av Marie - 8 juli 2020 16:43

Stort grattis Molte, Aronia, Zemene, Málna (Bob) & Kupina! Hurra hurra hurra! Nosgosar från oss!      Aronia      Fina gospojken Molte        Vackra Kupina (Ina)         Málna (Bob)        Samt fröken Zemene      ...

Av Marie - 4 juli 2020 16:45


Det är även gammelmattes födelsedag, men den är inte lika viktig att fira längre    Hipp hipp hurra sötnosar! Hoppas ni får en underbar dag och gammelmatte tar gärna emot lite nya bilder på er      ...

Presentation


Hej & varmt välkommen in till vårt lilla krypin. Den här bloggen var tänkt att handla om våra Sibiriska katter. Men med tiden har även den tvåbenta delen av familjen fått vara med på ett hörn :)
Välkomna in, och lämna gärna en kommentar :)

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Kategorier

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards