SE*Sessans Sibiriska katter & resten av vår familj

Direktlänk till inlägg 10 juni 2011

SäSK-träff hos Monica, Kneph´s Sibiriska katter

Av Marie - 10 juni 2011 20:50

I onsdags var det dags för träff igen. Det blev en supertrevlig kväll som vanligt, stort tack till Monica (Kneph´s) som bjöd på väldigt gott fika och så fick vi chans att gosa med hennes otroligt fina kull namnade efter flygplanstyper, bebisarna var i onsdags 7,5 vecka gamla. 

Först ut oemotståndligt söta S* Kneph´s Cessna och S* Kneph´s Savoia

 

Savoia och Cessna igen, så fina tjejer  


Söta Cessna igen   


Lilla "björnen" S* Kneph´s Concorde som stannar inom katteriet fast hos fodervärd. Så han kommer att dyka upp på uställningen och få egna bebisar med tiden.


Cessna  (ja det kanske blev liiite orättvist med antalet bilder på henne..)


Oemotståndligt vackra syrran S* Kneph´s Savoia  även hon kommer att synas på uställningar och få bebisar när tiden är inne   


Brorsan Concorde igen  


Stiliga S* Kneph´s Antonov


Anonov visar upp sin fina profil  

Rödasilver killen S* Kneph´s Tupolev, vilken sötnos eller hur?! Här poserar han fint med syrran Cessna

 


Tupolov och Cessna vill ha samma leksak  

 

Concorde och Cessna längtar ut till kattgården    

Concorde igen så fin och gosig kille, ska tydligen kallas för "Bärgarn" när han flyttar till sin foderfamilj. Det gillade min 4-åring som också är tokig i "Cars" filmen    

Bild på mammakatt vackra S* Zaroya´s Dariia som tappat en del av sina fina päls nu när hon har kattungar. Men är ändå fantastiskt vacker eller hur?    Pappan till kullen heter S* Salikons Båtsman, bilder på honom finns på Monicas hemsida.

 Savoia igen (bilden tagen med blixt, svårt att se hennes fina färg annars)

 Savoia poserar fint

 

 Vacker tass, säger Savoia  

Sist ut ljuvliga Cessna            

 
 
Eva

Eva

11 juni 2011 21:27

Men så gudomligt vackra katter!!
Hur kan du tro att jag blir sugen på en ;)

Kramis!!

http://www.evislillablogg.bloggplatsen.se

Marie

13 juni 2011 10:49

då är vi två ;) som blev sugen på en katt till alltså. Hihi
Kramis

 
Carina

Carina

11 juni 2011 22:08

Så söta ungar.Jag har problem med datorn men snart kommer mer foton på ungarna.Dom flyttar snart o det känns jobbigt.Kolla in kattunge sidan där ser du mina bäbisar.
Kram Carina

http://www.fairlines.net

Marie

13 juni 2011 10:53

Kikade in på hemsidan, oj vad dina tre röda sessor vuxit, så jättefina de är :)
Hoppas du får till datatrubblet snart.
Kram

 
Gunilla, S*Deltas

Gunilla, S*Deltas

11 juni 2011 22:18

Näää, du får verkligen inte göra så här Marie! Det är verkligen elakt av dig - lägga upp så snygga kattungar!! Jag skulle nog inte ha kunnat slita mig från kattungarna alls tror jag. :) *kram*

http://www.deltaskatter.nu

Marie

13 juni 2011 10:54

Förlåt ;) Nej du jag hade svårt att lämna de små, och var nog inte allt för uppmärksam på vad som sades hela tiden heller. Svårt att koncentra sig när man har såna där gulliga dunbollar runt sig :)
Kram

 
Lena

Lena

12 juni 2011 19:38

Men åh så fina foton du tagit
av Monicas urgulliga kattungar.
Fick ni nåt gjort på SäSk-träffen då
ni hade alla dessa sötnosar som lockade?
Var jag inte kattungesjuk innan så är jag det helt klart nu..!

Ha en skön sommar!
kramis Lena och sibbarna i Kåge

http://www.miramilaia.se

Marie

13 juni 2011 11:16

Tack Lena :) Det var inte svårt att lyckas med det där sötnosarna, de var verkligen supergulliga :)

Nja så mycket gjort vet jag inte, det är ju visst en stor sibbeutställning på gång ;) vi pratade en del om den.

Skön sommar önskar vi dig & katterna med
Kram
Marie & kissarna i vitt

 
Kicki

Kicki

13 juni 2011 07:48

Jättefina bilder på godingarna!! Ja, inte var det lätt att gå därifrån utan att kattnappa någon. Lena, jag minns inte om vi fick så mycket gjort... jag var nog mest förblindad av dessa 5 sötnosar. Marie, jag är såååå förvånad att Cessna hamnade på så många bilder *hrmf* ;-) Kram

http://lince.blogg.se

Marie

13 juni 2011 11:19

Tackar :) Nej jag som tog med mig en extra stor väska och allt ;)
Nej min koncentration var nog lite reducerad också ;) kattungarna skuttade runt och ville leka (eller var det jag som ville leka med dem?!) Hahaha

Ja eller hur?! Mycket märkligt hon var liksom överallt ;)
Kram

 
Margita

Margita

13 juni 2011 10:31

hmmm, det här var nog de sötaste kattungar jag sett på länge!! Vackra och söta på en gång. Vill ha!!! Hjälp! Kan någon skaffa mig ett större hus + en kattgård så jag kan skaffa en katt till, eller två??!!? :D

http://sengas.bloggplatsen.se

Marie

13 juni 2011 11:21

Ja eller hur, de är otroligt söta! Finns billigare hus här uppe i "norr" ;)

 
Lotta

Lotta

15 juni 2011 10:33

Snacka om att man blir kattungesjuk nu när man ser sockersöta småsibbar.

http://clarellis-sibbar.bloggplatsen.se

 
Bellan

Bellan

17 juni 2011 17:39

Åh, vilka söta kattungar du visar upp för oss! Vi är riktigt sugna nu på en kompis till vår sibbe Oswald. Uppfödaren till honom letar för fullt efter en hane som vi kan ta på foder... inte lätt att hitta, tycker hon.
Man blir ju helt sjuk när man se dina fina bilder :)
Kram!

http://bellan-autism-adhd.blogspot.com

http://bellan-autism-adhd.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 21 oktober 2020 15:00

Nadina, Makar, Pavlina & Dunya. Önskar gammelmatte med familj!  Nosgosar i massor! Från vänster Makar, Nadina, bakom henne Pavlina och Dunya längst till höger                En speciell hälsning till vårt älskade blåbär, som lever livet...

Av Marie - 22 september 2020 20:15

Nadezdha har ett normalt och fint hjärta ua samt är frisk med normala njurar. Hon skötte sig perfekt under undersökningen och vi firar med lite nya bilder.          ...

Av Marie - 19 juli 2020 15:15

Nosgosar från gammelmatte med familj!    9 veckor gamla på bilden.    Och små sötnosar 5 veckor gamla.    ...

Av Marie - 8 juli 2020 16:43

Stort grattis Molte, Aronia, Zemene, Málna (Bob) & Kupina! Hurra hurra hurra! Nosgosar från oss!      Aronia      Fina gospojken Molte        Vackra Kupina (Ina)         Málna (Bob)        Samt fröken Zemene      ...

Av Marie - 4 juli 2020 16:45


Det är även gammelmattes födelsedag, men den är inte lika viktig att fira längre    Hipp hipp hurra sötnosar! Hoppas ni får en underbar dag och gammelmatte tar gärna emot lite nya bilder på er      ...

Presentation


Hej & varmt välkommen in till vårt lilla krypin. Den här bloggen var tänkt att handla om våra Sibiriska katter. Men med tiden har även den tvåbenta delen av familjen fått vara med på ett hörn :)
Välkomna in, och lämna gärna en kommentar :)

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Kategorier

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards