SE*Sessans Sibiriska katter & resten av vår familj

Direktlänk till inlägg 24 januari 2011

Vi har varit på vår första utställning (massa bilder)!

Av Marie - 24 januari 2011 09:44

Försök nr. 3.. (explorern har hängt sig 2 ggr och allt jag skrivit har försvunnit)   

Först vill jag tacka alla som gjorde vår (Liris & min) allra första utställning till att bli en sån otroligt rolig erfarenhet! Tusen tack till Kicki och Maya för support och utlåning av burskynken. Maya visade dessutom fram Liris när jag hade Nessa under bedömingen i grupp 9. Hon gjorde ett toppenjobb!
 
Vill även tacka alla trevliga utställare och vackra katter, hjälpsamma funktionärer och dem mycket trevliga domarna. Lotta som hade buren bredvid, fick svara på "en del" frågor   tack för ditt tålamod.


Vi kommer absolut att prova på detta fler gånger, det gav mersmak   Sist men inte minst stort tack till Anna-Karin som följde med mig och agerade fotograf när jag bar katter. Du gjorde ett toppenjobb!
 
Först ut är när Kicki och vi kattungeköpare visar upp Nessas fina kull, vi slutade  förövrigt på en fin 2:a plats, slagen av en mycket fin Ragdoll kull.

Domaren Dorte Kaae som var mycket trevlig och rar och tyckte att alla kattungarna var fina, men mest gillade hon Cecina  

Från vänster: Ingrid med Lince´s Po, Maya med Lince´s Cecina, Vilma med Lince´s Isonzo och jag med Lince´s Liris, längst till höger skymtar uppfödaren Kicki Eriksson     








Först ut var Po-pojken. Domaren tyckte han var en mycket stilig kille.  


Sen var det Cecinas tur, riktigt vacker tjej tyckte domaren. Cecina tycks titta på matte och säga: "Hjälp varför klämmer och känner hon på mig!?"  




  


Sen var det Isonzos tur






Och sist ut Liris tur, alla fyra kattungarna uppförde sig fint och var jätteduktiga!   







Så var det dags igen, grupp 9, vita katter Nessa, Liris och Isonzo. Domare denna gång Raymond Alessandro Sætre, vilken toppendomare! Jag visade upp Nessa, Maya hade Liris (och var superduktig!) och Vilmas mamma visade upp Isonzo.

Nessa gumman, hon får ett cert till och blir bästa avelshona   

 

Isonzo var nästa på tur.

 

Och så var det Liris och Mayas tur        

 

 

Hon slår på stora charmen   

 

 

Och hon blir BIV    och titta vilken fin bedömning (lite svårt att tyda allt).

              

Såhär fina blev burarna   

 

Så hur gick det då på lördagen? Jo Nessa tog ett cert till CAGCIB, oväntat då hon nyss tagit hand om 5 bebisar och inte är i bästa pälskondition. Så det var toppenkul!  Hon blev även BIS, bästa avelshona i kat. 2.   

 

Lilla Liris då, jo hon fick en kanonbedömning av Raymond "Härlig look", "Exellent temperament", "vacker" och vi fick komma hem två kokarder, BIV (där hon slog ut brorsan och mamma) och EX1. Matte är inte lite stolt över min lilla tjej. Hon uppförde sig absolut exemplariskt under bedömingarna.  Bra jobbat lillgumman! Nu är det väl dags för lite bilder  

 

Och så lite blandade bilder   

Kicki, Lince´s var glad såklart :) Här har precis även Lincés Cecina blivit NOM.

 

 

Ingrid och Po-pojken (Isrosens Sibirier)

 

Syster Cecina har glömt borsan Po och låter sig inte imponeras av den gängliga ynglingen   

  

 

Lotta (S*Atoll´s Sibiriska katter) med vackra Lince´s Giorna (Gino) blev BIV.

 

 

 

Matte och Cecina myser..

 

  

Cecina hos lillmatte Maya, titta vilket litet charmtroll!   

 

Eva med vackra S* Laxforsens Dancer, Heidi (Håpes kattuppfödning)

 

Lotta, med ståtliga Flippen. Sista förberedelse inför NOM.

 

  

 

Slutligen några bilder på Cecina, när hon blir bedömd i panelen. Tyvärr så fick hon byta bur, så först skulle hon ha kommit till bordet framför mig. Men sedan blev hon flyttat längst bort i lokalen, och det var så mycket människor som tittade på så det gick inte att flytta efter. Så bilderna är inte de bästa..

 

 

          

Har jag skrivit något alldeles tokigt vem som vann vad, och vad det heter osv hoppas jag att någon rättar mig,  var som sagt min första utställning så jag kan ha blandat ihop något.  Mitt huvud kändes såhär på lördagkväll     


Cecina blev NOM och fick EX1. Po var strykande nära att att bli NOM på lördagen, och blev det på söndagen. Grattis Ingrid och Po! Hur det gick där vet jag inte för jag hade två små killar som blev trötta så vi kunde inte stanna kvar.





Mailar gärna över bilder till er som önskar, men påminn mig gärna.   

Fler bilder kommer inom kort. 

 
 
Kicki

Kicki

24 januari 2011 18:17

Härligt att det är ordning på någon som fotar och lägger ut ;-D Tack snälla Marie för att du visade upp Nessa och för att du var där med Liris!! Grattis också till att lilla Lizzan slog "morsan". Då är man nöjd med sitt avelsarbete då avkommorna blir bättre ;-) Kram och nu laddar vi för Umeå

http://lince.blogg.se

Marie

26 januari 2011 12:38

"matterazzi" that´s me ;)

Tack själv för att jag har dessa två ljuvliga tjejer här hemma (som vanligt har jag en liten Liris under koftan som ligger i knäet och kurrar, gostjejen).

Ja det var toppenroligt att det gick så bra för båda tjejerna, vi får väl hoppas att det går lika bra i Umeå.

Umeå here we come! ;)

Kramis

 
Eva HP

Eva HP

24 januari 2011 19:12

Vad roligt med din berättelse och alla bilder!
Visst är det väl lätt att fastna för det här med utställning :-)
Vi ses på sibbeträff eller utställning framöver!
Kram
Eva

http://www.hapes.se

Marie

26 januari 2011 12:30

Tack snälla! Toppenroligt att bilderna och filmerna uppskattas så mycket :)

Ja vi ses säkert igen :) Vi måste ju prova några ggr. till nu när det gick så bra på vår första utställning :)
Kram

 
Christer

Christer

24 januari 2011 19:35

En mycket gedigen redogörelse för allt som hände på lördagen på utställningen. Bra skrivet Marie och bra fotat Anna-Karin. Kul att det gick bra för kissarna också. :)

http://www.fotofyndet.se

Marie

26 januari 2011 12:29

Tack o bock :)
Kramis

 
Margita

Margita

24 januari 2011 21:14

Åh vad jätteroligt att läsa!! :) Visst är det kul med utställning! Jag tycker som du att Raymond är en riktig toppendomare. Han dömde min kattunge Alija Aram på utställningen i Mölndal i december. Aram fick en mycket fin bedömning och Raymond är en riktig pedagog, man lär sig något! :)
Fina bilder och så roligt att få ansikten på uppfödarna!
Grattis till alla fina bedömningar!

http://sengas.bloggplatsen.se

Marie

26 januari 2011 12:28

Så fantastiskt roligt att få så många fina kommentarer på filmerna och bilderna. Jätteroligt verkligen att så många tittar in och kommenterar :D

Raymond var toppenbra, precis som du säger, tydlig och pedagogisk. Och lätt att förstå, t o m. för en amatör som mig :)

Tack snälla, jag förstod inte ens hur bra bedömningar vi fick. Tur att jag hade Kicki, Maya mfl. som stöd. Det var en toppendag :)

 
Eva

Eva

25 januari 2011 09:56

Men vilken härlg dag ni ser ut att ha haft det!! Nu har du säkert fått blodad tand ;)
Underbara bilder du/ni fotat!
Kramis

http://www.kvarnvagens.blogg.se

Marie

26 januari 2011 12:25

Tack gumman. :D Ja jag tyckte det var toppenroligt, pirrigt och spännande. Sen gick det ju jättebra, så det är klart att vi måste prova igen.

kramis

 
Kristina

Kristina

27 januari 2011 21:25

Vad kul att se bilder och läsa om utställningen! Grattis till de fina bedömningarna! Min Sesam (Aram) fick också en mycket fin bedömning av domaren Raymond när vi ställde ut här i Göteborg.:)

http://kristinaj.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 21 oktober 2020 15:00

Nadina, Makar, Pavlina & Dunya. Önskar gammelmatte med familj!  Nosgosar i massor! Från vänster Makar, Nadina, bakom henne Pavlina och Dunya längst till höger                En speciell hälsning till vårt älskade blåbär, som lever livet...

Av Marie - 22 september 2020 20:15

Nadezdha har ett normalt och fint hjärta ua samt är frisk med normala njurar. Hon skötte sig perfekt under undersökningen och vi firar med lite nya bilder.          ...

Av Marie - 19 juli 2020 15:15

Nosgosar från gammelmatte med familj!    9 veckor gamla på bilden.    Och små sötnosar 5 veckor gamla.    ...

Av Marie - 8 juli 2020 16:43

Stort grattis Molte, Aronia, Zemene, Málna (Bob) & Kupina! Hurra hurra hurra! Nosgosar från oss!      Aronia      Fina gospojken Molte        Vackra Kupina (Ina)         Málna (Bob)        Samt fröken Zemene      ...

Av Marie - 4 juli 2020 16:45


Det är även gammelmattes födelsedag, men den är inte lika viktig att fira längre    Hipp hipp hurra sötnosar! Hoppas ni får en underbar dag och gammelmatte tar gärna emot lite nya bilder på er      ...

Presentation


Hej & varmt välkommen in till vårt lilla krypin. Den här bloggen var tänkt att handla om våra Sibiriska katter. Men med tiden har även den tvåbenta delen av familjen fått vara med på ett hörn :)
Välkomna in, och lämna gärna en kommentar :)

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards