SE*Sessans Sibiriska katter & resten av vår familj

Alla inlägg den 8 januari 2011

Av Marie - 8 januari 2011 14:06

... lillan blir stor! Tänk första gången jag träffade henne fick hon plats i en hand och var bara några dagar gammal. Nu är hon stora och busiga tjejen som gärna leker med småhussarna i full fart, favoritleken just nu är när de springer fram och tillbaka med ett långt snöre efter sig.. så roligt att jaga dem säger Liris! Där emellan sover hon helst i deras sängar. Bäst är det enl. Liris om det är fulla rummet med barn och hon får vara med och busa och få all uppmärksamhet, då spinner hon så att hon överröstar nästan alla andra ljud..



Lillan väger nu 1620 gram, korrekt mätt idag, dagen till ära. Då hon nämligen sov när jag tog vikten och därför för en gångs skull låg stilla   


Idag vankas det god middag (torsk eller köttfärs vi har inte bestämt oss än, Liris och jag   ) och såna där favoritgodisar till efterrätt   


Visst är hon vacker, våran lilltjej!? Smeknamn har hon också fått några.. Lizzan, Nellis eller så säger vi rätt och slätt Liris  


Visst är jag duktig matte och sitter helt stilla   


Börjar bli busig..

¨

Nej nu måste jag fånga den där prassliga saken!  Lizzan in action 


Såhär såg jag ut när jag var 3 veckor gammal   

Bilden när jag sitter i mattes händer har Kicki Eriksson, Lince´s tagit (Liris uppfödare).

Bild nedan, sitter hos lillhusse för första gången. Även denna bild har Kicki tagit.  

     


     


     



  

Av Marie - 8 januari 2011 13:33

En av favoritlek här hemma nu är godisjakten.. Bra för tisse missar som behöver få ut lite energi. Och roligt att se hur snabba de är att hitta godisarna, denna film är från en av de första gångerna vi provade på leken.    De har båda förbättrat sin "jakt-teknik" sedan dess   


En film till från samma tillfälle   

Presentation


Hej & varmt välkommen in till vårt lilla krypin. Den här bloggen var tänkt att handla om våra Sibiriska katter. Men med tiden har även den tvåbenta delen av familjen fått vara med på ett hörn :)
Välkomna in, och lämna gärna en kommentar :)

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards