SE*Sessans Sibiriska katter & resten av vår familj

Direktlänk till inlägg 22 december 2010

Igår kväll hände det!!

Av Marie - 22 december 2010 10:54

Gick ner för att titta till Leo som tyvärr fick magsjuka igår kväll (därav den blå byttan vid madrassen)  och därför ville ligga på madrassen på golvet istället för i sängen. Och då har Nessa kommit in och lagt sig bredvid honom. Mitt hjärta svämmade över av glädje, pojkarnas drömmar har gått i uppfyllelse   

  



När Noel lagt sig i sin säng, kom Liris in och hoppade direkt upp i hans säng. Kurrade och la sig till rätta. Ni kan tro det var en mycket stolt pojke som la sig för att sova   


5 min senare sov både liten sessa och Noel-gubben gott        



Nu på förmiddagen har båda sessorna legat och myst efter frukosten i den rosa transportburen som står här uppe, är de inte söta så säg?!?        

 
 
Marinettes

Marinettes

22 december 2010 14:02

Katterna överaskar oss ständigt och kommer ofta när vi behöver dem som mest, ett sjätte sinne kanske? Hoppas din son snart blir bra.
Vilken lycka att ni "fick" två vackra katter på en gång.

http://marinettessibiriskakatter.blogspot.com

Marie

22 december 2010 14:07

Hej,
Ja visst är det så, kommer ihåg min katt jag hade när jag bodde hemma. Så fort jag fick migrän kom hon alltid och lade sig hos mig. Och många andra exempel finns på djur som hjälper husse och matte, eller tröstar dem när det är svårt.♥♥

Det är fantastiskt! Jag som trodde att vi aldrig skulle kunna ha EN katt, än mindre flera. Hittills verkar det gå bra, så vi håller tummarna att det fortsätter så för sessorna är så fantstiska! Och vi är så glada och stolta att vi fått äran att ha dem hos oss. ♥♥

 
Kicki

Kicki

22 december 2010 15:41

Det är inte bara ditt hjärta som svämmar över av glädje utan även mitt då jag ser dessa bilder på grabbarna och tjejerna! Då vet jag att beslutet att låta Nessa flytta var helt rätt! Kram på er alla

http://www.lince.se

Marie

22 december 2010 21:44

Tack snälla du! ♥♥ Vi är så tacksamma över att vi fått hem dessa fantastiska tjejer. Vackra så det förslår, men bäst är ändå deras temperament. Gosigare tjejer får man leta efter, och lugna det har hittills hänt förvånadsvärt lite grejer här hemma med tanke på att vi har 12 veckor liten kattunge här hemma. :)

När det gäller situationen med Moira och Nessa så vet jag har sett på nära håll hur intensivt och jobbigt det varit för alla! Förhoppningen är nu att båda sessorna ska må bra nu när de slipper träffas. Hoppas Moira har börjat må bättre nu när Iszonso också flyttat och det bara är Cecina kvar.

Jag tycker det syns på Nessa att hon mår bra nu, hon verkar lättad på något sätt. Hon sover förvisso mycket, men å andra sidan sett har hon haft 5 små huliganer att sköta om. Så hon förtjänar att pysslas om lite extra med.
Och med mig hemma dagtid och även nu barnen under jullovet, så har hon avlastning när det gäller barnvaktsbiten ;)

Annars består dagarna av lek, mycket sömn och gos. Vi borstar lite varje kväll för att gosa tillsammans, mat serveras 3 ggr. om dagen och torrfoder finns alltid på plats. Många sovplatser finns också både högt upp och lågt, och råkar någon av katterna lägga sig på "våra" platser så ger vi upp dem så gärna så :) Så jag tror de mår gott tjejerna. Ser så ut iaf :)

Oj blev ett långt svar.. men ja du vet ju hur jag är ;)
Kramis



 
Susanne

Susanne

22 december 2010 20:59

ÅÅåå, även mitt hjärta svämmar över!!
Så underbart med grabbarna och tjejerna.

http://laxforsens.mine.nu

Marie

22 december 2010 21:46

Tusen tack Susanne. ♥♥ Det känns extra fantastiskt när jag haft en liten son som sedan 2,5-3 års ålder önskat sig en "tisse miss" av hela sitt hjärta. Nu är drömmen sann, och trots att han var riktigt dålig och magsjuk så log han ändå i ansiktet över att Nessa höll honom sällskap i eländet ♥♥

 
Gunilla, S*Deltas

Gunilla, S*Deltas

22 december 2010 22:12

Blir så glad när jag läser hur bra det går. Jag håller tummarna för att det fortsätter så, verkar ju lovande eftersom ni tyvärr är förkylda hela högen.

Förstår att killarna är stolta över att katterna väljer dom att ligga och sova med. :)

God jul!

http://www.deltassibiriskakatter.blogg.se

Marie

25 december 2010 20:29

Ja jag hoppas också att det är förkylningar hos oss alla. Men visst sätter det idéer i huvudet på en.. Tänk om alla är allergiska?! Men då borde vi ju märkt det tidigare, jag och äldsta sonen är då och då till min bror och de har 3 katter. Men det är ju typiskt vår otur att det börjar härja förkylning hos oss precis när vi fått hem katterna. Så att alla snorar och nyser :S

Ja killarna är så stolta över att de blir "valda" och sessorna ser ut att mysa med dem. Så det känns jätteroligt :D

God fortsättning :)

 
Margita

Margita

23 december 2010 15:32

Så underbart härligt! Ja, inte magsjukan då....;) men att katterna väljer att ligga hos sonen! :)

http://sengas.bloggplatsen.se

Marie

25 december 2010 20:32

Nej usch och fy masjuka under julen är inget att rekommendera det jag försäkra. Nu är det sambon som är drabbad. Men det känns tråkigt att någon i familjen varit sjuk sedan början av veckan, hoppas det ger med sig nu.

Annars är pojkarna såklart jätteglada över att katterna vill sova hos dem. Uppdelningen verkar fortsätta som så att Nessa gärna sover hos Leo och Liris hos Noel. ♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie - 21 oktober 2020 15:00

Nadina, Makar, Pavlina & Dunya. Önskar gammelmatte med familj!  Nosgosar i massor! Från vänster Makar, Nadina, bakom henne Pavlina och Dunya längst till höger                En speciell hälsning till vårt älskade blåbär, som lever livet...

Av Marie - 22 september 2020 20:15

Nadezdha har ett normalt och fint hjärta ua samt är frisk med normala njurar. Hon skötte sig perfekt under undersökningen och vi firar med lite nya bilder.          ...

Av Marie - 19 juli 2020 15:15

Nosgosar från gammelmatte med familj!    9 veckor gamla på bilden.    Och små sötnosar 5 veckor gamla.    ...

Av Marie - 8 juli 2020 16:43

Stort grattis Molte, Aronia, Zemene, Málna (Bob) & Kupina! Hurra hurra hurra! Nosgosar från oss!      Aronia      Fina gospojken Molte        Vackra Kupina (Ina)         Málna (Bob)        Samt fröken Zemene      ...

Av Marie - 4 juli 2020 16:45


Det är även gammelmattes födelsedag, men den är inte lika viktig att fira längre    Hipp hipp hurra sötnosar! Hoppas ni får en underbar dag och gammelmatte tar gärna emot lite nya bilder på er      ...

Presentation


Hej & varmt välkommen in till vårt lilla krypin. Den här bloggen var tänkt att handla om våra Sibiriska katter. Men med tiden har även den tvåbenta delen av familjen fått vara med på ett hörn :)
Välkomna in, och lämna gärna en kommentar :)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
December 2010 >>>

Kategorier

Fråga mig

7 besvarade frågor

Sök i bloggen

Arkiv

Min gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards